مزایای خوردن مغزها برای سلامتی

مزایای خوردن مغزها برای سلامتی

با مصرف آجیل می توانید از انواع بیماری های سرطانی در امان بمانید همچنین اختلالات روحی مانند افسردگی را نیز از خود دور کنید.اختلالاتی مانند زوال عقل و آلزایمر با مصرف آجیل از شما دور خواهند ماند. برای دریافت پروتئین و املاح معدنی آجیل ها بهترین انتخاب به شمار می روند.

احتمالا تا به حال شنیده‌اید که خوردن مغزها برای شما خیلی خوب است، اما دقیقا نمی‌دانستید که چه فایده‌هایی برای شما دارد. با دانستن تاثیرات مهمی که این مغزها می‌گذارند، خیلی بیشتر متوجه می‌شوید که چرا باید هر روز از آن‌ها بخورید. در مقایسه با کسانی که هیچ کدام از مغزها را نمی‌خورند، کسانی که روزانه حداقل ۱۰ گرم از مغزها می‌خورند،

۲۳ درصد کم‌تر احتمال دارد که بر اثر بیماری‌های مختلف بمیرند. در واقع مغزها چند سال به عمرتان اضافه می‌کنند.کسانی که ویتامین E زیادی با خوردن غذاها، خوراکی‌ها و به‌خصوص مغزها مصرف می‌کنند، در نسبت با کسانی که مقدار پایینی ویتامین E استفاده می‌کنند، ۲۵ درصد کم‌تر با خطر زوال عقل و بیماری‌های مثل آلزایمر مواجه می‌شوند.

بیماران دیابتی نوع دوم که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند و روزانه حداقل یک مشت از مغزها می‌خورند، تا ۴۰ درصد کم‌تر دچار افسردگی می‌شوند. این در حالی است که کسانی که از رژیم‌های غذایی کم‌چرب استفاده می‌کنند، بیشتر با افسردگی مواجه هستند.
ویتامین E و سلنیوم که در بادام‌ها زیاد هستند،

به‌خوبی می‌توانند از پوست در برابر صدمات احتمالی یا حتی چین‌وچروک‌ها محافظت کنند. بعضی از مطالعات حتی نشان می‌دهد که مغزها می‌توانند فعالیت آنتی‌اکسیدانی را تقویت کنند.بر اساس مطالعات مختلف، کسانی که بادام، بادام‌زمینی و کره بادام‌زمینی برای صبجانه می‌خورند، هورمون‌های ضداشتهای بیشتری در بدنشان ترشح می‌شود که می‌تواند قند خون را کنترل کند و احساس گرسنگی را تا ۱۲ ساعت به تاخیر بیندازد.

آجیل منبع پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. ویتامین ای (E) و پروتئین آرجینی موجود در آجیل به حفظ سلامت رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و پیشگیری از حملات قلبی کمک می‌کند. خوردن غذاهای حاوی ویتامین ای، از جمله آجیل، باعث کم شدن خطر ابتلا به سرطان می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در این ماده غذایی از اکسید‌شدن و تخریب سلول‌ها و بروز بیماری‌هایی مانند دیابت هم جلوگیری می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.