مزایای شنیدن موسیقی آرامبخش

مزایای شنیدن موسیقی آرامبخش

شنیدن موسیقی آرامبخش تاثیرات فوق العاده ای بر سلامتی مان خواهدگذاشت. می خواهیم در این مطلب به ۵ مورد از مزایای شنیدن موسیقی آرامبخش اشاره کنیم. کسانی که به این سبک موسیقی ها علاقه دارند از توانایی هوشی و ذهنی بیشتری برخوردارند.

ارتباط بین موسیقی و سلامتی چیست؟ اگر عادت دارید زیر دوش آواز بخوانید یا هر از گاهی به کنسرت جدید بروید به این عادات خوب ادامه دهید. موسیقی نه تنها روان را آرام می‌کند بلکه فواید بسیاری برای سلامت دارد که به ۵ مورد آن اشاره می‌کنیم.

۱- موسیقی درد را کاهش می‌دهد محققان دانشگاه Mcgil در کانادا پس از مطالعه حدود ۴۰۰ پرونده و تحقیق در رابطه با دلایل کاهش استرس با گوش دادن به موسیقی اعلام کردند کورتیزول که هورمون استرس است با گوش دادن به موسیقی آرامبخش کم می‌شود.

مطالعات نشان داده بیمارانی که باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند وقتی به موسیقی گوش می‌دهند اضطراب کمتری در مقایسه با افرادی دارند که داروهای آرامبخش مصرف می‌کنند. بررسی دیگری نشان داده آواز خواندن در جمع باعث ترشح اکسیتوسین می‌شود که میل به گرایشات اجتماعی را بالا می‌برد.

۲- موزیک، لاغر می‌کند محققان دانشگاه کورپل در آمریکا می‌گویندشام خوردن با موسیقی آرام در نوری ملایم باعث کاهش دریافت ۱۷۵ کیلو کالری می‌شود. شاید این میزان دریافت کالری خیلی مهم نباشد اما کمک می‌کند با آرامش خاطر همراه همسرتان شامی رمانتیک میل کنید.

۳- موسیقی توان فعالیت بدن را بالا می‌برد در صورتی که به موسیقی گوش دهید، مدت زمان بیشتری توان پیاده‌روی یا دویدن دارید. محققان می‌گویند گوش دادن به موسیقی حین فعالیت ورزش توان بدنی را افزایش می‌دهد و میزان خستگی و تنش‌های درونی را کاهش می‌دهد.

۴-موسیقی زبردستتان می‌کند! افرادی که قبل از ۷ سالگی موسیقی را می‌آموزند مهارت هماهنگی در آنها افزایش می‌یابد. بر اساس مقاله‌ای که در مجله نوروسانیس منتشر شده است یادگیری یک آلت موسیقی قبل از ۷ سالگی ارتباطات مغزی را در نواحی از مغز برای تمام زندگی محکم‌تر می‌کند و باعث هماهنگی بهتر ۲ نیمکره می‌شود.

۵- موسیقی باهوش‌ترتان می‌کند بر اساس تحقیقی که محققان دانشگاه تورنتو انجام دادند و مشروح نتایج آن در psychological science در سال ۲۰۰۴ منتشر شد،

موسیقی نواختن بر هوش نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد. محققان پس از زیر نظر گرفتن ۱۴۴ کودک از سال اول زندگی تا پایان تحصیلات ابتدایی متوجه شدند کودکانی که نواختن یک آلت موسیقی را می‌آموزند در مقایسه با سایر کودکان IQ بالاتری دارند. در سال ۲۰۰۳ محققان دانشگاه هنگ‌کنگ نیز اعلام کردند کودکانی که موسیقی می‌آموزند حافظه شفاهی بهتری در مقایسه با سایر کودکان دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *