مزایای مختلف نوشیدن شیر

مزایای مختلف نوشیدن شیر

از مزایای مختلف شیر برای بدن چه میزان اطلاع دارید؟ این ماده غذایی خواص بیشماری برای افزایش سلامتی ما در بر دارد، اگر می خواهید به طول عمرتان بیافزایید شیر بیشتری بنوشید و همچنین از انواع بیماری‌های قلبی و سکته مغزی در امان بمانید.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان خیلی کمی هستند که به‌اندازه کافی شیر کم‌چرب می‌نوشند. بر اساس آمار، اغلب کودکان (یعنی ۷۳ درصدشان) شیر می‌نوشند، اما فقط ۲۰ درصدشان از شیر کم‌چرب یا بدون چربی استفاده می‌کنند که بهترین شیر محسوب می‌شود. مزیت مهم شیرهای کم‌چرب و بدون چربی این است که کالری اضافی و چربی‌های غیرضروری را وارد بدن نمی‌کند. ضمن این‌که کلسیم شیر با حذف کردن چربی آن، از بین نمی‌رود و همه انواع شیر حاوی کلسیم یکسانی هستند. توصیه متخصصان این است که کودکان ۲ تا ۳ ساله، روزانه ۲ فنجان شیر بنوشند. ۴ تا ۸ ساله‌ها، روزانه ۲.۵ فنجان، و کودکان بالای ۹ سال، روزی ۳ فنجان شیر استفاده کنند.

با این‌که مواد مغذی خیلی مهمی در شیر وجود دارد، خیلی از بزرگسالان اغلب از نوشیدن شیر اجتناب می‌کنند. اما باید بدانید که نوشیدن شیر می‌تواند خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را تا حدود ۲۰ درصد کاهش دهد. حتی بعضی از متخصصان معتقدند کسانی که مرتب شیر می‌نوشند، عمر طولانی‌تری نسبت به دیگران دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *