مفیدترین تغذیه ها برای بیماران مبتلا به اچ ای وی (1)

مفیدترین تغذیه ها برای بیماران مبتلا به اچ ای وی (1)

تغذیه های مفید و مقوی ویژه بیماران مبتلا به ایدز

در مطلب زیر اطلاعات و توصیه های تغذیه ای مناسب افراد مبتلا به ویروس اچ ای وی یا همان ایدز برایتان قرار داده ایم . در مطلب زیر مناسبت ترین غذاها برای این بیماران قرار داده شده است تا بدنشان مقاوم تر شود.

وقتی سیستم ایمنی بدن به دلیل نفوذ اچ‌آی‌وی به خطر می‌افتد، برنامه‌ریزی درست برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، واقعا کار هوشمندانه‌ای است. درست است که رژیم غذایی سالم از اچ‌آی‌وی جلوگیری نخواهد کرد یا باعث درمان آن نخواهد شد، اما می‌تواند به سلامتی شما کمک کند. در واقع، تغذیه سالم و خوب، مزایای مهمی برای افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی دارد: سلامتی بهتر با وجود عفونت اچ‌آی‌وی، کُند کردن روند پیشرفت اچ‌آی‌وی به سمت ایدز،

جلوگیری از مشکلات مربوط به فقر تغذیه‌ای، کمک به حفظ وزن استاندارد و متعادل. به محض این‌که متوجه شدید مبتلا به اچ‌آی‌وی هستید، باید رژیم غذایی‌تان را بازبینی کنید و تا جایی که امکان دارد، برنامه غذایی سالمی برای خودتان تدارک ببینید. در واقع، خود اچ‌آی‌وی و درمان‌های اچ‌آی‌وی، می‌توانند اشتها را کور کنند و از طرف دیگر، باعث اسهال شوند. این وضعیت وقتی ادامه پیدا کند، در نهایت باعث کاهش وزن و سوء تغذیه می‌شود.

ضمنا استرس و افسردگی مرتبط با اچ‌آی‌وی، عامل دیگری است که میل به غذا خوردن را از بین می‌برند. البته رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی می‌تواند برای هر کسی استفاده شود، به‌خصوص برای کسانی که می‌خواهند سیستم ایمنی بدن‌شان را تقویت کنند. در ادامه به نکات اصلی یک رژیم غذایی سالم برای چنین افرادی اشاره می‌کنیم. خوردن غذاهای نشاسته‌ای در هر وعده غذایی، یکی از نکات اصلی است. غذاهایی مثل غلات،

سیب‌زمینی، برنج و نان از بهترین گزینه‌های پیش روی شما هستند. ضمنا بهتر است به‌جای غلات تصفیه‌شده، از انواع کامل و سبوس‌دار استفاده کنید. اضافه کردن حبوبات مثل لوبیا، نخود فرنگی و مغزها به رژیم غذایی و استفاده منظم از آن‌ها، کار دیگری است که باید انجام دهید. این غذاها، منبع غنی‌ای ‌از مواد مغذی را برای بدن فراهم می‌کنند. باید به‌طور منظم و به‌اندازه کافی از گوشت و لبنیات استفاده کنید، تا نیاز بدن به پروتئین‌ها و کلسیم را برطرف کنید.

ضمن این‌که نوشیدن زیاد آب را هم نباید فراموش کنید. هر روز باید از میوه‌ها و سبزیجات رنگی استفاده کنید تا دریافت ویتامین‌ها و املاح طبیعی را به حداکثر ممکن برسانید. ضمن این‌که از روش‌هایی برای پختن این محصولات استفاده کنید که ویتامین و املاح آن را از بین نبرند. مقدار کمی از چربی‌ها و قندها در رژیم غذایی روزانه‌تان قرار دهید، اما از غذاهای سرخ‌شده و نوشابه‌ها پرهیز کنید. مصرف مولتی‌ویتامین هم می‌تواند موثر باشد، به‌خصوص انواعی که B۱۲ و روی دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *