مقابله با عود سرطان پستان با تغذیه سالم

مقابله با عود سرطان پستان با تغذیه سالم

محققان برای پیشگیری و مقابله با سرطان پستان راهکارهای جدیدی یافته اند. برای کاهش خطر عود مجدد سرطان پستان در مبتلایان تغذیه و خوردو خوراک تاثیر مستقیمی روی این افراد خواهد گذاشت. تغذیه نامنظم و دیابت بر ایجاد سرطان سینه تاثیرگذار هستند.

یکی از جدیدترین مطالعات داشنگاه کالیفرنیا که در JAMA Oncology منتشر شده است، نتایج تازه‌ای درباره سرطان پستان نشان می‌دهد. براساس این گزارش، غذا نخوردن شبانه برای مدتی بیش از ۱۳ ساعت در شب می‌تواند از عود کردن سرطان پستان در میان زنانی جلوگیری کند که بیماری آن‌ها در مراحل اولیه قرار دارد. محققان در این مطالعه به بررسی ۲ هزار و ۴۱۳ خانم پرداختند که میانگین سنی‌شان ۵۲.۴ سال بود.

همه آن‌ها مبتلا به سرطان پستان در مراحل اولیه بودند و بازه سنی‌شان در زمان تشخیص سرطان، بین ۲۷ تا ۷۰ سال قرار داشت. ضمنا هیچ کدام از این خانم‌ها به بیماری دیابت مبتلا نبودند و هر شب به‌طور متوسط، ۱۲.۵ ساعت تا صبح غذا نمی‌خوردند. محققان در این مطالعه روی عود مجدد سرطان پستان مهاجم و شکل‌گیری تورموهای جدید سرطان پستان تمرکز کردند و این پیگیری را حدود ۷ سال ادامه دادند. درنهایت مشخص شد که خطرعود مجدد سرطان پستان در بین زنانی که کمتر از ۱۳ ساعت در فاصله شب تا صبح غذا نمی‌خورند، ۳۶ درصد کمتر می‌شود. مسئولان مطالعه می‌گویند که طولانی‌تر کردن فاصله غذا نخوردن بین شام و صبحانه روز بعد، می‌تواند به‌عنوان نوعی استراتژی ساده و عملی برای کاهش خطر عود مجدد سرطان پستان در نظر گرفته شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *