موضوع انشا در مورد حیوانات

انشا درباره حیوانات در حال انقراض

متن انشاء درمورد : حیوانات در حال انقراض

آیا تاکنون اندیشیده اید که حیواناتی هستند که گونه های آن ها پس از گذشت مدتی به سوی انقراض می رود و قطعا نابودی عظیمی در انتظار آن ها خواهد بود، مثلا ببر های بزرگ جثه و قوی که در حال حاضر کم تر در دشت ها و جنگل های مختلف مشاهده می شود، حالا تنها تعداد محدودی از آن ها در سطح دنیا باقی مانده است و قطعا شکار بی رویه و از بین رفتن محیط زیست و گسترش شهرسازی یکی از دلایل اصلی آن است.

حیوانات در حال انقراض حیواناتی هستند که در حال حاضر تنها تعداد کمی از آن ها در جهان باقی مانده است و دلیل این امر نیز رفتار های ما انسان هاست، شکار بی رویه حیوانات به خاطر تامین خوراک، پوشاک و یا حتی فقط سرگرمی و همچنین نابودی محیط زندگی برخی از حیوانات به علت سبک زندگی اشتباه انسان ها از این نوع رفتار ها می باشد.

مثلا یکی از حیوانات در حال انقراضی که در چند سال اخیر تلاش های زیای برای حفظ آن انجام شد و همه ی ما با آن آشنا شده ایم و حتی عکس این حیوان روی پیراهن های تیم ملی فوتبال ایران نیز چاپ شد یوزپلنگ ایرانی می باشد که تنها ۶۰ قلاده از آن ها در ایران باقی مانده است.

پلنگ ایرانی، سیاه گوش، گربه پالاس و لاک پشت پوزه عقابی نیز از حیوانات ساکن در کشور مان هستند که در خطر انقراض قرار دارند.

همچنین تعداد حیوانات در حال انقراض در دنیا تعداد قابل توجهی هستند و این مسئله بسیار غم انگیز است زیرا تمام آن چه که در طبیعت وجود دارد به یک دیگر وابسته هستند و همه ی ما با گذشت زمان متوجه ضرر از بین رفتن این حیوانات خواهیم شد.

اما متاسفانه انسان ها بدون توجه به این مسئله با خود خواهی و زیاده خواهی خود موجب تخریب محیط زیست و از بین رفتن بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی می شوند اما دیر نیست زمانی که باید با عواقب کار خود روبرو شوند.

البته برخی از انسان های دوست دار محیط زیست و حیوانات نیز وجود دارند که برای حفظ، نجات و بقای این حیوانات و جبران رفتار های اشتباه دیگر انسان ها که منجر به از بین رفتن آن ها شده است سعی دارند تا با مراقبت های ویژه ای که انجام می دهند از نابودی همیشگی حیوانات در حال انقراض جلوگیری کنند.

این افراد می دانند که مراقبت از محیط زیست و گونه هایی که در آن زندگی می کنند به معنی مراقبت از زندگی خود و آیندگان شان می باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *