مکمل های مفید ویژه بیماران مبتلا به اچ ای وی

مکمل های مفید ویژه بیماران مبتلا به اچ ای وی

مفیدترین مکمل های غذایی برای بیماران اچ ای وی

در مطلب زیر لیستی از مفیدترین مکمل ها که برای بدن بیماران مبتلا به اچ ای وی یا همان ایدز مفید می باشد را برای شما عزیزان در مطلب زیر قرار داده ایم امیدوارم که استفاده لازم را ببرید.

یک رژیم غذایی متعادل تقریبا تمام ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند، اما بسیاری از افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی مثبت باید روزانه از قرص‌های حاوی ویتامین و املاح نیز استفاده کنند. کمبود ویتامین‌ها و املاح در بسیاری از افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، دیده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، پایین آمدن شاخص توده بدن و کاهش سطح هموگلوبین‌ها، اغلب در بین بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی، مشکل‌ساز است.

خوشبختانه یکی از مطالعات Tamil Nadu State AIDS Control Society نشان می‌دهد که شاخص توده بدن و تعداد هموگلوبین‌ها در بین افرد مبتلا به اچ‌آی‌وی که از مکمل‌ها در کنار داروهای ضدویروس استفاده می‌کنند، افزایش می‌یابد. براساس گزارشی که یکی از مطالعات Journal of Acquired Immune Deficiency Syndromes ارائه می‌کند، بیش از ۵۰ درصد افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی از درمان‌هایی مثل داروهای گیاهی و مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند.

به‌طور کلی مطالعات محققان نشان می‌دهد که خانواده ویتامین‌های B، سلنیوم و اسپیرولینا، سه مکملی هستند که می‌توانند برای بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی مفید باشند. کمبود ویتامین B۱۲ با کاهش سلول‌های سفید خون به‌نام CD۴+ مرتبط است که کمک زیادی به مبارزه با عفونت‌ها می‌کنند. بعضی مطالعات نشان می‌دهند که بدون مصرف مکمل‌ها،

بیش از ۹۵ درصد مبتلایان به اچ‌آی‌وی، دچار کمبود ویتامین B۱۲ می‌شوند. ضمن این‌که ویتامین B۶ هم تعداد سلول‌های سفید CD۴+ را افزایش می‌دهد. براساس گزارش Mayo Clinic، ویتامین B۱۲ مورد نیاز بدن می‌تواند با خوردن یک سینه مرغ، یک تخم‌مرغ آب‌پز و یک فنجان ماست بدون چربی تامین شود.

سلنیوم جزء مکمل‌هایی است که از طریق ایجاد آنتی‌اکسیدان‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. در واقع، سلنیوم از بدن انسان در مقابل مهاجمانی دفاع می‌کند که می‌توانند به سلول‌های بدن آسیب برسانند. به همین دلیل است که خوردن غذاها، خوراکی‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان زیادی باشند، مزایای زیادی برای افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی دارد. بادام برزیلی، ماهی تن و گوشت گاو نیز از غذاهایی هستند که سلنیوم دارند. میزان سلنیوم بادام برزیلی در هر ۲۸ گرم به ۵۴۴ میکروگرم می‌رسد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.