نحوه پخت چیکن پارمزان ایتالیایی همراه با ریحان تازه

نحوه پخت چیکن پارمزان ایتالیایی همراه با ریحان تازه

نحوه پخت چیکن پارمزان ایتالیایی

همانطور که از نام این غذا مشخص است مرغ همراه با پنیر پارمزان میباشد که در زیر نحوه پخت چیکن پارمزان ایتالیایی را برای شما قرار داده ایم بهتر است برای معطر کردن این غذا از ریحان تازه همراه با سیر حبه شده استفاده کنید.

چیکن پارمزان ( ایتالیا )

سینه مرغ ۲ عدد  .  کره ۲ قاشق غذاخوری  .  آرد سوخاری ۱ لیوان  .  سیر ۲ حبه  .  پیاز ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری  .  تخم مرغ ۲ عدد  .  پارمزان رنده شده ۱ لیوان  .  ریحان مقداری

 

نحوه پخت چیکن پارمزان ایتالیایی همراه با ریحان تازه

هر سینه مرغ را به ۲ قسمت برش بزنید ؛ آرد سوخاری ، پنیر پارمزان رنده شده ، مقداری نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ، تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و بزنید تا یکدست شود.

چند قاشق روغن داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، سینه های مرغ را در تخم مرغ بزنید سپس در مخلوط آرد سوخاری و پنیر بغلطانید تا تمام سطح مرغ به این مواد آغشته شود ، سینه های مرغ را داخل ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شوند سپس کنار بگذارید.

کره را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با کره تفت دهید تا نرم شوند سپس رب گوجه فرنگی و نصف لیوان آب ، مقداری ریحان خرد شده ، نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود.

سس را داخل ظرف فر بریزید و سینه های مرغ سوخاری را روی آن قرار دهید سپس ظرف را داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت  ۱۰ – ۱۵ دقیقه قرار دهید تا چیکن پارمزان آماده شود.

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید روی هر سینه مرغ مقداری پنیر موزارلا قرار دهید ، مراحل کار به همان صورت است و تنها پیش از قرار دادن در فر چند ورقه پنیر موزارلا روی مرغ های سوخاری قرار میگیرد.

این غذای ایتالیایی با پاستا سرو میشود اما شما میتوانید آن را با نان ، پوره سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ شده و … نیز سرو کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.