نشانه های بیماری در گوش میانی

نشانه های بیماری در گوش میانی

برخی علائم در سیستم شنوایی خبر از بیماری در گوش مانی میدهند. اگر گوشتان جرم نداشته باشدیا جرم آن بدبو باشد یا به صورت ناخودآگاه جرم از آن بیرون بیاید باید فورا به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید این نشانه ها خبر از عفونت مزمن گوش میدهند.

جرم گوش همراه با بوی ناخوشایند شدید: این حالت می‌تواند نشان‌دهنده عفونت یا آسیب خاصی در قسمت میانی گوش شما باشد. علاوه بر این، این حالت می‌تواند به علائم متعددی منجر شود که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، پزشکان به آن عفونت مزمن گوش میانی می‌گویند. جرم گوش همراه با بوی بد، فقط یکی از علائم این مشکل است. اگر گوش میانی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است با علائم دیگری هم مواجه شوید: اختلال در تعادل، زنگ زدن در گوش یا احساس کیپ شدن گوش.

خارج شدن ناخودآگاه جرم گوش: عفونت‌ها یا پارگی‌های احتمالی درون پرده گوش می‌توانند به نوعی رشد غیرطبیعی پوست منجر شوند که به آن «کلستئاتوم» می‌گویند. این وضعیت دارای نوعی ساختار کیست‌مانند است که کانال گوش را پُر می‌کند و حالت انسدادی به آن می‌دهد. فشار و درد در ناحیه گوش نیز از علائم کلستئاتوم به شمار می روند.

هیچ جرمی در گوش ندارید: اگر از گوش‌پاک‌کن استفاده کردید و هیچ جرمی از گوش به آن نچسبید، احتمال خیلی کمی وجود دارد که به وضعیت نادر و خاصی به‌نام keratitis obturans مبتلا باشید. در این حالت، جرم گوش به‌جای این‌که از گوش خارج شود، درون گوش تجمع می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *