نور آفتاب باعث کاهش فولات در زنان باردار

نور آفتاب باعث کاهش فولات در زنان باردار

تاثیرات مضر نور آفتاب در زنان باردار

نور آفتاب علاوه بر اینکه ویتامین D بسیار زیادی دارد می تواند باعث کاهش فولات در بدن زنان باردار شود و تمامی ویتامین B بدن را از بین ببرد و کاهش دهد این ویتامین برای رشد جنین بسیار ضروری می باشد.

پوست انسان براى تولید ویتامین D به نور خورشید احتیاج دارد اما تحقیقات اخیر در استرالیا نشان مى‌دهند که هرچه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید به همان اندازه میزان فولات در بدنتان کاهش می‌یابد. فولات نوعی از ویتامین B است که وجود آن برای رشد جنین ضروری است.

فولیک اسید نه تنها از سقط و کاهش وزن جنین جلوگیری می‌کند بلکه باعث عدم بروز ناهنجاری‌های کانال نخاعی از جمله شکاف ستون فقرات در جنین می‌شود. علاوه بر این، تحقیقات اخیر ثابت کرده‌اند که مصرف فولیک اسید تاثیر مستقیم بر واکنش‌های شیمیایی DNA در خون جنین دارد. به همین خاطر است که به زنان باردار و آنهایی که قصد باردار شدن دارند،

توصیه می‌شود فولیک اسید مصرف کنند. به توصیه انجمن تحقیقی سلامت در استرالیا، هر خانم باردار روزانه به ۵۰۰ میکروگرم فولات احتیاج دارد. در تحقیق اخیر که ۴۵ زن باردار از ١٨ تا ۴٧ ساله مورد بررسى قرار گرفتند، محققان به این نتیجه رسیدند که نور خورشید مى‌تواند تا ٢٠ درصد میزان فولات را در بدن کاهش دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *