هروئین چه تاثیراتی بر بدن ایجاد می کند؟

هروئین چه تاثیراتی بر بدن ایجاد می کند؟

تاثیرات هروئین بر بدن

در مطلب زیر در مورد یکی دیگر از مواد مخدر برایتان مطلب قرار داده ایم هروئین مواد مخدری بسیار خطرناک می باشد که عوارض بسیار زیادی دارد که تاثیرات بسیار سویی در بدن ایجاد میکند.

بدن کسانی که زیاد از هروئین استفاده می‌کنند، نسبت به این ماده مخدر تحمل (tolerance) پیدا می‌کند، اما معنایش این نیست که هروئین در این حالت دیگر به فرد آسیبی نمی‌رساند. به نظر متخصصان،‌ معنایش این است که فرد دائما به میزان بیشتر و بیشتری از هروئین نیاز پیدا می‌کند تا به همان لذت همیشگی برسد

و بدنش شروع می‌کند که کاملا نسبت به ماده مخدر هروئین وابستگی پیدا کند. وقتی فرد معتاد به هروئین تلاش می‌کند تا این ماده مخدر را ترک کند، با احساس وحشت‌زدگی، عصبی بودن، حالت لرز، استفراغ، درد استخوانی و عضلانی، و علائم دیگر ترک کردن مواجه می‌شود. به نظر متخصصان،

علائم عمده ترک هروئین، بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از مصرف آخرین دوز هروئین بروز پیدا می‌کند و بعد از حدودا یک هفته نیز آرام می‌شود. با این‌حال، افرادی هم بوده‌اند که نشانه‌های ترک هروئین در آن‌ها تا چند ماه ادامه داشته است. مصرف هروئین در دوران بارداری می‌تواند به سندرم قطع نوزادان (NAS) منجر شود و شرایطی را ایجاد کند که جنین همراه با مادر به هروئین وابسته شود.

علائم این بیماری شامل تب، تحریک‌پذیری، تشنج، افزایش وزن آهسته، ارزش، اسهال، استفراغ و خطر بالقوه مرگ می‌شود. مصرف هروئین می‌تواند به این مشکلات هم منجر شود: تخریب رگ‌های خونی؛ عفونت دریچه‌های قلب؛ خطر بالای ابتلا به ایدز/اچ‌آی‌وی، هپاتیت B و هپاتیت C؛ بیماری‌های ریوی مثل ذات‌الریه و بیماری سِل؛ سقط جنین.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.