هضم بهتر غذا با نمک

هضم بهتر غذا با نمک

 

هضم بهتر غذا با نمک

شاید دقت کرده باشید که خیلی ها بعد از غذا کف دست خود نمک می ریزند و می خورند و دنبال علت آن اگر هستید بخوانید این مطلب را به طور کامل همراه ما باشید با هضم بهتر غذا با نمک در ادامه مطلب .

هر چه معده به سمت سردی و رطوبت برود، تنبل‌تر شده و در هضم غذا و نیز ارسال احساس سیری، کندتر عمل می‌کند. دکتر محمد فصیحی دستجردی محقق طب سنتی، دلیل این توصیه را از دیدگاه طب سنتی بیان کرد: نمک در طب سنتی مزاجی گرم و خشک دارد و می‌تواند رطوبت و سرمای معده را از بین ببرد.

هضم بهتر غذا با نمک

فصیحی با اشاره به این موضوع که مزاج سرد و تر مزاجی است که به همراه خود سستی و کم‌تحرکی را به دنبال دارد، ادامه داد: در نتیجه بعد از خوردن غذا احساس سنگینی و گاهی نفخ شدید در فرد عارض می‌شود که در اثر آن هضم غذا در معده ناقص و کند انجام می‌شود. خوردن کمی نمک پیش از صرف غذا باعث می‌شود، معده قبل از غذا گرم و فعال شده و نیز رطوبت و سنگینی آن از بین برود و آماده هضم کامل غذا شود، که این امر از ترش کردن و احساس سوزش سر دل بعد از خوردن غذا جلوگیری کرده و فرد را در حفظ سلامت و بهداشت معده یاری می‌کند.

البته باید توجه داشت مصرف بیش از اندازه نمک موجب مشکلات عدیده‌ای می‌شود و مصرف نمک قبل و بعد از غذا باید به صورت بسیار کم و در حد تعادل صورت گیرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.