همکاری مردان در انجام کارهای خانه

همکاری مردان در انجام کارهای خانه

انجام کارهای خانه را به صورت فردی برای خانم ها بسیار خسته کننده خواهد بود، سعی کنید وی را همراهی کرده و در انجام کارهای خانه با وی مشورت کنید، از وی نظر بخواهید و مشارکت با وی را هرگز از یاد نبرید، خانم های شاغل بیشتر از دیگر بانوان از کارهای خانه خسته می شوند.

محققان می‌گویند زنان و مردان در انجام کارهای خانه همکاری ندارند. براساس تحقیقی که ابتدای سال ۲۰۱۵ از سوی محققان مرکز تحقیقات نظارت بر شرایط زندگی (CR EDOC) در فرانسه انجام شده است، زنان و مردان، یکسان به کارهای خانه نمی‌رسند. در ۹۳ درصد خانواده‌ها زن به تنهایی کارهای خانه را انجام می‌دهد. نه‌ دهم مردان حاضر نیستند لباس بشویندو ۶۰ درصد اهل مرتب کردن خانه نیستند و تنها یک‌دهم ظرف می‌شویند.

آشپزی برعهده ۹۳ درصد زنان است و تنها ۳۶ درصد مردان تفریحی آشپزی می‌کنند. عدم مشارکت مردان در امور خانه به خانواده‌ای که در آن بزرگ شده‌اند برمی‌گردد و مردانی که مادر در کودکی به آنها مسئولیت سپرده در آینده در کارهای خانه همکاری بیشتری دارند. بررسی‌های بیشتر روی زنان خانه‌داری که فرزند داشتند نیز نشان داد مادران ۲/۵ برابر بیشتر از مردان به امور فرزندان رسیدگی می‌کنندو مادری که یک فرزند دارد حداقل ۴۸ دقیقه در روز مشغول امور خانه است. مادرانی که ۳ فرزند دارند ۶۲ دقیقه در روز باید کار خانه انجام دهند در حالی که پدران حداکثر ۱۲ دقیقه به کار خانه مشغول می‌شوند. مسلما برای زنان شاغل این مساله خستگی دوچندانی به فرد تحمیل می‌کند و می تواند زمینه ساز بحث در خانواده و حتی جدایی باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.