ورزش های تناسب اندام و کاربرد آنها را بدانید؟

ورزش های تناسب اندام و کاربرد آنها را بدانید؟

از ورزش های تناسب اندام جه میدانید؟

در مطلب زیر در مورد ورزش های تناسب اندام صحبت شده است یک سری از ورزش ها هستند که ویژه تناسب اندام و لاغری هستند که با استفاده از این ورزش ها می توانید تا حد بسیار زیادی چربی بسوزانید و کاهش وزن داشته باشید. این ورزش ها ۱۳ مورد هستند که با این ۱۳ ورزش میتوانید تناسب اندام را تجربه کنید امیدوارم که از مطلب زیر لذت ببرید.

خوانندگان LIVESTRONG.COMگروه فعالی هستند و هرماه صدها هزار فعالیت را در MyPlate (ابزاری که میزان کالری غذاهایی که می‌خورید و کالری که از طریق ورزش می‌سوزانید را محاسبه می‌کند) ثبت می‌کنند که از پیاده روی تفریحی و آهسته گرفته تا رقص، فعالیت‌های شدیدی مانند تمرینات دایره‌ای یا دویدن سریع را شامل می‌شود. ما تمام آن داده‌ها را بررسی کردیم تا ببینیم چه فعالیت‌هایی هستند که کاربرانمان بیشتر از همه انجام می دهند. ۱۳ فعالیتی که بیشتر از همه انجام می‌شوند از این قرارند:

ورزش های تناسب اندام
۱۳. رقص

اعضای LIVESTRONG.COMبا رقص‌هایی مانند سامبا، سوئینگ، والس یا هیپ هاپ، کالری می‌سوزانند. رقص نه تنها یک روش عالی برای ورزش است، بلکه یک فعالیت تفریحی است که می‌توانید آنرا به تنهایی یا با دوستانتان انجام دهید. پس موزیک را روشن کنید و از رقصیدن لذت ببرید.

ورزش های تناسب اندام
۱۲. شنا

یکی از بهترین تمرینات کامل برای بدن شما، که می‌توانید در آن شرکت کنید شنا کردن است. شنا از شانه تا پاشنه‌ی پای شما را تقویت می‌کند. یک شنای ۳۰ دقیقه‌ای می‌تواند تقریبا بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ کالری بسوزاند (بستگی به وزنتان دارد) و شما را به اندامی که همیشه آرزویش را داشتید برساند.

ورزش های تناسب اندام
۱۱. کیک بوکسینگ

آیا تمرینی می‌خواهید که واقعا در آن مبارزه کنید؟ پس کیک بوکسینگ برای شما مناسب است. این فعالیت، هنرهای رزمی و حرکات زد و خورد ایستاده (شامل لگد زدن، مشت زدن، ضربه زدن به زانو و آرنج) را با هم ترکیب می‌کند تا یک نبرد کالری سوز را ایجاد کند. کیک بوکسینگ به همان اندازه که قدرت می‌دهد، مفرح نیز هست. پس آماده‌ی مبارزه شوید.

ورزش های تناسب اندام
۱۰.پیلاتس

توسط جوزف پیلاتس در اوایل قرن ۲۰ام ایجاد شد. پیلاتس برای تقویت ذهن و بدن طراحی شده است. اگر بدنبال عضلات خوش فرم و بدون چربی، انعطاف پذیری و مرکز بدن قوی هستید، حرکت «صد» را امتحان کنید، زیرا به ساختن هر سه مورد کمک می‌کند. عضلات شکمتان را بداخل ببرید و نفس بکشید.
۹. بالا رفتن از پله

نظرتان در مورد یک ورزش کم هزینه و بدون نیاز به سالن ورزشی چیست؟ سری به ورزشگاه فوتبال محلتان بزنید و از صندلی‌های ورزشگاه یا راه پله‌های عمودی بالا بروید. بعد از کمی بالا رفتن احساس می‌کنید که کالری می‌سوزانید. بالا رفتن از پله باعث ایجاد استقامت، تقویت پاها و سوزاندن کالری بیشتری نسبت به دویدن می‌شود. شما می‌توانید دشواری این کار را با طی کردن دو پله با هم یا حمل دمبل افزایش دهید.
۸. یوگا

شامل یوگای بیکرام(داغ)، یوگای آشتانگا و یوگای آین گار. مردم برای تناسب اندام درون و بیرون، یوگا تمرین می‌کنند. اگر قبلا هرگز یوگا را امتحان نکرده‌اید، بدانید که شوخی نیست. این ترتیب می‌تواند قدرت، انعطاف پذیری و صبر شما را به چالش بکشد. (آیا ما همچنان این حالت‌ها را حفظ می‌کنیم؟) بازوهای تراشیده، مرکز بدن قوی‌تر و تعادل بهتر فقط تعدادی از مواردی هستند که می‌توانید از انجام تمرین یوگای مکرر بدست بیاورید و البته خوشبختانه مقداری تمرکز.
۷. تمرینات دایره‌ای

آیا می‌خواهید زودتر به اهداف تناسب اندامتان برسید؟ تمرینات دایره‌ای به شما این امکان را می‌دهند که با ترکیب فعالیت‌های هوازی شدید با تمرینات مقاومتی، در زمان کمتر فواید بیشتری کسب کنید. نتیجه‌ی این کار چربی‌ها را می‌سوزاند و از طریق تمریناتی که باعث پمپاژ قلب با حرکت سریع می‌شوند، عضلات را شکل می‌دهد و می‌تراشد.
۶. دوچرخه زدن در فضای بسته

وقتی که در فضای بسته دوچرخه می‌زنید، نه برف و باران و نه گرما یا تاریکی نمی‌توانند مانع ورزش کردن شما شوند. این تمرینات با دور بالا، معمولا با موسیقی‌های تند اجرا می‌شوند و می‌توانند باعث افزایش جریان خون و پمپاژ قلب شما شوند. این کلاس‌ها به شما این امکان را می‌دهند که دوست پیدا کنید، رفاقت کنید و در نتیجه بیشتر از ۵۰۰ کالری در ساعت بسوزانید.
۵. دوچرخه سواری

چه فعالیتی کلاسیک‌تر از نشستن روی دوچرخه و سواری کردن است؟ از وقتی که بچه بودید این کار مفرح بود و امروزه هنوز هم لذت بخش است. در LIVESTRONG.COMدوچرخه سواری جزو ۵ فعالیت اول تناسب اندام است. دوچرخه‌های کوهستان، دوچرخه‌های جاده‌ای و دوچرخه‌های دو نفره می‌توانند شما را به هر جایی که می‌خواهید بروید برسانند، و به شما کمک کنند در راه، مقدار زیادی کالری بسوزانید.
۴. دویدن

اینکه افراد معمولی برای هر مایل دویدن حدود ۱۰۰ کالری می‌سوزانند، این فعالیت را به یکی از موثرترین راه‌های موجود برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند یا وزنشان را ثابت نگه دارند، تبدیل کرده است. دیگر مزایای این فعالیت این است که دوندگان می‌خواهند که فشار خون پایین، ریه‌های قوی و قلب سالم‌تری داشته باشند و به همین دلیل با شدت زیاد می‌دوند. در نتیجه هورمون آندروفین ترشح می‌شود که می‌تواند نشانه‌های افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.
۳. وزنه برداری

اینطور که از اعداد و ارقام می‌توان قضاوت کرد، هدف اعضای LIVESTRONG.COMاین است که قوی و بسیار نیرومند شوند. وزنه‌برداری بعنوان سومین فعالیت محبوب در سایت شناخته شده است و می‌تواند به ساخت عضله و تراکم استخوان کمک کند، قدرت را افزایش دهد و از بیماری جلوگیری کند. شواهدی وجود دارد که بلند کردن وزنه‌های آهنی می‌تواند سوخت و ساز شما را بالا ببرد و در نتیجه توده‌ی عضلانی شما افزایش می‌یابد و میزان چربی که می‌سوزانید زیادتر می‌شود.
۲. پیاده روی

گاهی اوقات ساده‌ترین چیزها بهترین هستند. پیاده روی بعنوان پایه‌ی اصلی تمام ورزش‌ها، یک شکل موثر از ورزش برای ایجاد استقامت قلبی عروقی است و لازم نیست که حتما با شدت انجام شود تا موثر باشد.

قدم زدن گاه به گاه و تفریحی هم، نسبت به زمانی که بدون تحرکید کالری بیشتری می سوزاند. اگر شما نمی‌توانید یکی از دوستانتان را متقاعد کنید که همراهتان بیاید، یک سگ با خود ببرید. بیشتر از صدهزار نفر از اعضای LIVESTRONG.COMگفته‌اند که در سال گذشته با سگشان پیاده روی می‌کرده‌اند. بنابراین بند کفشتان را ببندید و بیرون بروید.
۱. الپتیکال

این روزها می‌توانید دستگاه‌های الپتیکال را تقریبا در هر سالن ورزشی پیدا کنید و به همین دلیل، این دستگاه یک تمرین کاردیوی بسیار موثر برایتان فراهم می‌کند. این دستگاه بسیار متنوع است و می‌تواند به شما کمک کند که قوی شوید، چربی آب کنید و با توجه به تنظیماتی که روی دستگاه انجام می‌دهید وضعیت ایروبیک تان را بهتر کنید.

شما می‌توانید با تغییر شیب، روی قسمت‌های مختلف پایین بدنتان تمرکز کنید مثلا سطح شیبدار را بالا بیاورید تا به عضلات باسن و همسترینگتان فشار بیاید یا آنرا پایین بیاورید تا روی پا و ساق پایتان کار کنید. این دستگاه برای هرکسی به نوعی مفید و بدرد بخور است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.