ورم پا و مچ پا در دوران بارداری

ورم پا و مچ پا در دوران بارداری

چرا در دوران بارداری ورم پا یا نقاط دیگر پا ورم می کند

اگر در دوران حاملگی دچار تورم پا بخصوص در مچ پا شدیم چه باید بکنیم. فاکتورهای زیادی در ورم پا و مچ پا در دوران بارداری، مؤثر هستند. اولین عامل آن افزایش جریان خون در بدن است. عامل دوم، فشاری است که رحم در حال رشد، بر عروق وارد می‌کند و همین امر باعث ایجاد اختلال در بازگشت خون به قلب و درنتیجه ورم پاها می‌شود. نقش تغییرات هورمونی را نیز دست کم نگیرید.

ورم پا در دوران بارداری امری عادی است که معمولا با زایمان از بین می‌رود. اما راه‌کارهایی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید احتمال تورم پا را کاهش دهید: – کمتر بایستید. تا جایی که امکان دارد بنشینید و پاهایتان را بر روی یک میز کوتاه قرار دهید و مچ پاها را حرکت دهید. – به پهلو بخوابید. اگر برایتان مقدور است، ب

ه پهلو چپ بخوابید. زیرا با این کار، فشار از روی یکی از اصلی‌ترین رگ‌های برگرداننده خون از نیم‌تنه پایین به نیم‌تنه بالا برداشته می‌شود. – جوراب واریس بپوشید. استفاده از جوراب‌های تنگ و محکم در طول روز، به کاهش ورم پا کمک می‌کند. – فعالیت فیزیکی انجام دهید. پیاده‌روی روزانه، رکاب زدن با دوچرخه ثابت و راه رفتن در آب، بهترین گزینه‌ها هستند. – پاهایتان را خنک نگه دارید. کمپرس آب سرد، می‌تواند در کاهش ورم پا مفید باشد. – ماساژ درمانی را هم امتحان کنید.

برخی از محققان معتقدند که ماساژ پا، به بازگشت آسان‌تر خون به قلب کمک می‌کند. گرچه ورم ملایم پا در دوران بارداری طبیعی است، اما به خاطر داشته باشید که ورم پا اگر دردناک شود و فقط در یک پا رخ دهد، نشانه لختگی خون در پا است. ورم ناگهانی پا نیز نشانگر بالا بودن فشار خون و پری‌اکلامپسی است. هر دو این شرایط باید سریعا رسیدگی و برطرف شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *