ویروس ابولا در دراز مدت با بدن چه میکند؟

ویروس ابولا در دراز مدت با بدن چه میکند؟

می خواهیم بدانیم ویروس ابولا در درازمدت چه عوارضی برای بدنمان در بر دارد؟ این ویروس چه خطرات جانبی برای سلامتی مان در بر دارد؟ این ویروس به مرور زمان باعث ایجاد اختلالات شنوایی و بینایی در مبتلایان خواهد شد . در ادامه یافته های جدید پژوهشگران در مورد این بیماری را در این بخش آورده ایم .

بعد از اپیدمی وسیع ابولا، محققان لیبریایی تحقیقی ۵ ساله روی ۱۵۰۰ فرد نجات یافته از ابولا آغاز کرده‌اند تا عوارض درازمدت ابولا را شناسایی کنند. اگرچه در حال حاضر این تب خوریزی‌دهنده کنترل شده است اما متخصصان در مورد مسائلی که بعد از بهبود عفونت ابولا بروز می‌کند هیچ نمی‌دانند. برای یافتن پاسخ سوالاتی نظیر اینکه بازماندگان هنوز ناقل ویروس ابولا هستند یا خیر یا اینکه این ویروس در درازمدت چه تاثیری بر ارگان‌ها می‌گذارد ۱۵۰۰ داوطلب بازماندهو اطرافیان آنها که حدود ۶۰۰۰ نفر می‌شوند را زیر نظر گرفته اند.

این برنامه مشترکا توسط محققان لیبریایی و آمریکایی انجام می‌شود. اپیدمی ابولا، دسامبر ۲۰۱۳ در گینه آغاز شد و مارس ۲۰۱۴ به لیبریا رسید و عامل مرگ ۴۸۰۰ نفر شد. در ۹ مارس ۲۰۱۵ بعد از ۴۲ روز عدم گزارش مورد جدید ابتلا، رسما اعلام شد اپیدمی کنترل شده است. به گزارش سازمان جهانی بهداشت برخی از بازماندگان دچار اختلالات ناشی از آلودگی با ویروس هستند که به آن «نشانگان بعد از ابولا»می‌گویند و با اختلالات شنوایی و بینایی همراه است. حتی نشانه‌هایی از این ویروس در اسپرم مردان بعد از اتمام درمان کشف شده است. به همین دلیل از بازماندگان خواسته شده تا انجام بررسی‌های دقیق‌تر از کاندوم استفاده کنند. در حال حاضر نمونه‌های خون، ادرار، اشک، اسپرم و عرق بازماندگان جمع‌آوری می‌شود و از ۵ نفر از نزدیکان آنها نیز درخواسته شده در انجام این تحقیقات همکاری کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *