پخت قیمه بوشهری با استفاده از دستور زیر

پخت قیمه بوشهری با استفاده از دستور زیر

پخت قیمه بوشهری با روش زیر

مطلب زیر طرز پخت قیمه بوشهری را برای شما قرار داده ایم طرز پخت این قیمه آسان میباشد و کار زیاد مشکلی نیست و نیاز به نکاتی دارد که در زیر برای شما قرار داده ایم امیدوارم که از تهیه این غذا لذت ببرید.

 

قیمه بوشهری

گوشت گوسفند ۵۰۰ گرم  .  لپه ۲۵۰ گرم  .  دارچین ۱/۴ قاشق چایخوری  .  پودر لیمو عمانی ۱ قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری  .  سیب زمینی ۱ عدد  .  پیاز ۱ عدد  .  زعفران و زردچوبه و نمک مقداری

 

پخت قیمه بوشهری با استفاده از دستور زیر

لپه را از شب قبل خیس دهید ،  لپه را داخل قابلمه بریزید و مقداری زردچوبه ، دارچین و ۴ لیوان آب اضافه کنید و با حرارت ملایم ۱ ساعت بگذارید لپه ها بپزند و نرم شوند سپس سیب زمینی را پوست بکنید و به صورت کامل داخل قابلمه بیندازید. همزمان داخل قابلمه دیگری پیاز ، گوشت خرد شده و کمی زعفران بریزید ، ۸ لیوان آب اضافه کنید

و ۱ – ۲ ساعت روی حرارت قرار دهید تا گوشت بپزد و نرم شود.پس از پخت آب گوشت را جدا کنید سپس گوشت را بکوبید ، سیب زمینی و لپه پخته را نیز داخل کاسه دیگری بریزید و خوب بکوبید تا له شوند.رب گوجه فرنگی را با مقداری روغن تفت دهید سپس گوشت کوبیده ، سیب زمینی و لپه کوبیده ، آب گوشت صاف شده ، پودر لیمو عمانی ، مقداری نمک و زعفران اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید ، هم بزنید تا آب غذا کم شده و قیمه غلیظ شود سپس سرو کنید.

نکته : این قیمه بافتی نرم و کشدار دارد ، پیشنهاد میشود گوشت ، سیب زمینی و لپه را با میکسر یا گوشتکوب برقی بزنید تا نرم و یکدست شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.