پخت کتلت گوشت و مرغ شکم پر همراه با استفاده از قارچ

پخت کتلت گوشت و مرغ شکم پر همراه با ساتفاده از قارچ

طرز پخت کتلت گوشت و مرغ شکم پر

مطلب زیر طرز پخت کتلت گوشت و مرغ شکم پر را برای شما قرار داده ایم بهتر است برای خوشمزه تر شدن این کتلت گوشت که با گوشت قرمز تهیه میشود از قارچ به مقدار زیادی استفاده کنید تا طعم بسیار متفاوتی را احساس کنید.

کتلت گوشت و مرغ شکم پر

گوشت قرمز چرخ کرده ۲۰۰ گرم  .  گوشت مرغ چرخ کرده ۳۰۰ گرم  .  قارچ ۲۰۰ گرم  .  پیاز ۲ عدد

برنج پخته ۱ لیوان  .  کدو سبز رنده شده ۱/۲ لیوان  .  تخم مرغ ۲ عدد  .  پودر سیر ۱ قاشق چایخوری

آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری  .  سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری  .  نمک و فلفل مقدار لازم

 

پخت کتلت گوشت و مرغ شکم پر همراه با استفاده از قارچ

گوشت مرغ ، گوشت قرمز ، ۲ عدد تخم مرغ ، ۱ عدد پیاز رنده شده آب گرفته ، پودر سیر ، کدو سبز رنده شده آب گرفته ، سس مایونز ، آرد ، نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود ( پیاز و کدو سبز را ریز رنده کنید ).

داخل ماهیتابه چند قاشق روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، قارچ و پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند و آب قارچ کشیده شود ، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و برنج پخته را اضافه کنید ، نمک و فلفل بزنید و خوب مخلوط کنید.

مقداری از مایه کتلت بردارید و کف دست تان پهن کنید ، مقداری از مایه قارچ داخل آن بریزید و کتلت را از اطراف جمع کنید و با دست خوب شکل دهید ( برای جلوگیری از چسبیدن کتلت در زمان کار میتوانید دست تان را کمی خیس کنید ).

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، کتلت ها را به نوبت در مقداری آرد بزنید و داخل ماهیتابه بگذارید تا سرخ شوند ( استفاده از آرد برای انسجام کتلت ، جلوگیری از چسبیدن کتلت و خوشرنگ تر شدن آن پس از پخت است ).

پس از اینکه یک طرف سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر کتلت نیز برشته و سرخ شود سپس کتلت ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود ، کتلت ها را میتوانید همراه با نان ، سالاد و … سرو کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *