پیامدهای سقط جنین بر باروری

پیامدهای سقط جنین بر باروری

از جمله عوارض سقط جنین می توانیم به کوتاهی جفت اشاره کنیم. اولین بارداری از حساسیت بالایی برخوردار است و در صورتی که با سقط مواجه شود احتمال باروری در این افراد را کاهش میدهد. به تازه ترین یافته های پزشکی در این باره دقت کنید.

محققان می‌گویند سقط جنین چه عمدی و چه غیرعمد می‌تواند تا ۲سال احتمال نیاز به سزارین و کوتاهی جفت را در بارداری افزایش دهد. آمار نشان می‌دهد یک‌پنجم زنانی که سقط جنین انجام داده‌اند در اولین بارداری دچار سقط جنین خود به خود می‌شوند. بر اساس مشروح تحقیقاتی که در مجله Maternal – fetal and Negnatal Medecine منتشر شده است بررسی مجدد پرونده پزشکی ۱۳ هزار زن باردار که ۱۵۰۰ نفر آنها پیش از بارداری سقط جنین انجام داده بودند و همگی در بیمارستانی دولتی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ زایمان داشتند نشان داد ۷ درصد زنانی که تا ۲ سال پیش از بارداری سقط جنین انجام داده بودند، یا جنین سقط شد یا زایمان پیش از موقع انجام شد. این رقم در زنانی که سقط نداشتندحدود ۵ درصد بود. در ۲۵ درصد زنانی که سقط داشتند زایمان طبیعی میسر نشد و نیاز به سزارین پیش آورد در صورتی که در زنانی که سقط نداشتند این میزان ۱۸ درصد بود.

در ضمن در زنانی که سقط داشتند احتمال باروری به نسبت کاهش داشت و این زنان در مقایسه با سایر خانم‌ها درمان‌های باروری بیشتری دریافت کردند و در معرض دیابت بارداری نیز بودند. البته در این میان رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی هم بی تاثیر نبوده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.