پیامدهای غفلت از کودک توسط والدین

پیامدهای غفلت از کودک توسط والدین

بهتر است بدانید غفلت از کودکان یعنی ایجاد استرس و مشکلات رفتاری در آن ها، نادیده گرفتن فرزندان و بی توجهی به آن ها می تواند باعث افت تحصیلی و مشکلات روحی و روانی در این سنین شود، به توصیه های روانپزشکی مهم در این زمینه دقت کنید.

غفلت از کودکان می‌تواند باعث بروز مشکلات روان‌شناختی و مشکلات رفتاری جدی شود. کودکی که این حالت را تجربه می‌کند، ‌ممکن است با اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، افسردگی، اختلال اضطرابی و بسیاری از اختلال‌های روان‌شناختی دیگر مواجه شود، که همگی می‌توانند به بروز مشکلات رفتاری مختلف منجر گردند.

کودکانی که نادیده گرفته می‌شوند، ‌ممکن است با مشکلات رفتاری مختلف مثل سرکشی، اعتماد به نفس ضعیف و مشکلات مختلف در مدرسه روبه‌رو شوند. وقتی که کودکی مورد غفلت قرار می‌گیرد، ممکن است از جمع دوستانش دوری کند، عملکرد ضعیفی در مدرسه داشته باشد، از بزرگ‌سالان بترسد یا غیبت‌های مکرری در مدرسه داشته باشد. ممکن است حتی با کودکانی از این نوع مواجه شوید که بهداشت فردی ضعیفی دارند و حالت پرخاشگری شدید یا بی‌تفاوتی و انعفال خاصی در آنان به چشم می‌خورد.

غفلت از کودکان می‌تواند با اثرات مخرب و خطرناکی در زندگی طولانی‌مدت آنان همراه شود. کودکان که مورد بی‌توجهی و غفلت واقع می‌شوند،‌ اختلال‌های شخصیتی، اختلال‌های تغذیه‌ای، افسردگی شدید، تمایل به خودکشی و مشکلات مختلف در سطح روابط مختلف و اعتماد به دیگران را تجربه می‌کنند. متاسفانه ممکن است این افراد بعد از رسیدن به دوره بزرگ‌سالی، با کودکان طوری رفتار کنند که با خودشان رفتار شده است و آنان را مورد غفلت و بی‌توجهی قرار دهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *