پیامدهای کمبود روی در سنین پایین

پیامدهای کمبود روی در سنین پایین

از نشانه های کمبود روی در کودکان چه میزان اطلاع دارید، این ماده معدنی باعث شدت یافتن علائم بیش فعالی در سنین پایین خواهد شد، فقر و کمبود روی را می توانیم با مکمل های خوراکی جبران کنیم،با یک آزمایش ساده خانگی می توانید میزان کمبود روی را در فرزندتان بررسی کنید.

هنوز دقیقا مشخص نیست عنصر روی در کنترل TDAH چه نقشی دارد، اما آنچه که تا کنون مشاهده شده این است که کودکان بیش فعالی که دچار عدم تمرکز کافی‌اند، تا حدودی دچار کمبود روی نیز هستند. برای اینکه بفهمید کودکتان دچار فقر روی هست یا نه، کافی است دستتان را روی بازوی او قرار دهید. اگر در سطح خارجی آن برآمدگی‌های کوچکی لمس کردید، همین نشانه کمبود روی در بدن است. متخصص اطفال با مشاهده آزمایش خون این موضوع را تأیید خواهد کرد.

به گفته متخصصان، میان میزان کم این ماده معدنی در خون و اختلالاتی چون عدم دقت و توجه در کودکان، ارتباط مستقیمی وجود دارد. نتایج برگرفته از مطالعه کودکان مقطع ابتدایی نشان داده تجویز روی در کاهش علایم بیش فعالی بی‌تأثیر هم نخواهد بود. سعی کنید که حتماً تحت نظارت یک پزشک به کودکتان از مکمل‌های روی بدهید چرا که مصرف بالا و خودسرانه روی، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *