پیامد های تغذیه ای نوروزی را جدی بگیریم

پیامد های تغذیه ای نوروزی

پیامد های تغذیه ای بهار چیست؟

نوروز چه پیامد های تغذیه ای میتواند برای ما داشته باشد؟ چگونه می توانم در تعطیلات ، از تنقلات و خوراکی ها، طوری بهره ببرم که کمترین اضافه وزن را  برای خود به ارمغان بیاورم؟

اینها، همه سوالاتی است که قبل از نوروز فکر ما را مشغول میکند چون در حال حاضر ، تناسب اندام، یک مسئله ی مهم برای ما است.

فاطمه زاهدی متخصص داخلی با اشاره به لزوم نرمش در ایام نوروزی اظهار داشت: ورزش و فعالیت‌های بدن موجب تقویت عضلات قلبی و سوختن چربی اطراف پرده دیافراگم و دور شکم می‌شود و جریان خون را آسان و افراد را از چاقی مفرطی نجات می‌بخشد.
وی بیان کرد: در اثر مصرف بالای آجیل و کم تحرکی در ایام عیدف ورزش سبب پایین آمدن میزان تری گلیسیرید خون می‌شود و نرمش همچنین مقدار هموگلبین خون را افزایش و کار اکسیژن رسانی به خون می‌شود.

این متخصص با بیان اینکه نرمش امری ضروری در عید نوروز است، افزود: افرادی که در ایام دید و بازدید عید نرمش را فراموش نمی‌کنند، تناسب اندام زیبایی داشته و از عوارض چاقی و فشار خون در امان می‌مانند و پیاده‌روی در ایام عید سبب آب شدن چربی بد بدن می‌شود.

وی ابراز داشت: در ایام عید به دلیل کاهش تحرک افراد، میزان عروق و کراتین بدن افزایش می‌یابد که با نرمش‌های منظم روزانه و به خصوص در زمان صبح از این عارضه جلوگیری می‌کند و برای بدن سالم اعضای حیاتی بدن افراد باید نرمش را داد در زمان کوتاه جز برنامه‌های ایام عید قرار داد.

زاهدی ادامه داد: با شروع تمرینات ورزشی، اعتماد به نفس افراد بالا می‌رود و تحمل و صبر افراد با ورزش منظم و علی الخصوص پیاده‌روی تند افزایش می‌یابد و همچنین نرمش سلول‌های مغزی را از بیماری‌های مختلف نجات می‌بخشد.

وی در پایان گفت: افرادی که روی قاعده خاصی ورزش می‌کنند، حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارند و نرمش‌های هوازی جداره‌های بالایی مغز را تقویت می‌کند و این مسئله مختص عید نبوده و در همه روزهای سال ورزش آلزایمر را دور می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.