پیشگیری از عود سرطان روده

پیشگیری از عود سرطان روده

برای مقابله با سرطان در روده بزرگ روش های مختلفی وجود دارد که با در پیش گرفتن آن ها می توانید با این عارضه مقابله کنید. پزشکان دستورالعمل غذایی مفیدی برای پیشگیری از عود این عارضه خطرناک به افراد مبتلا ارائه میدهند. مصرف چربی در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

سرطان روده بزرگ برخلاف سرطان‌های دیگر، قبل از این‌که بروز پیدا کند به فرد هشدار می‌دهد. اگر مشخص شد که پولیپ دارید یا تشخیص متخصصان این بود که مبتلا به سرطان روده بزرگ هستید، بهتر است بدانید که چه نوع رژیم غذایی می‌تواند از عود کردن سرطان جلوگیری کند. البته دستورالعمل‌های غذایی زیادی برای نجات‌یافتگان از این سرطان یا برای عود کردن آن وجود ندارد، ولی توصیه متخصصان این است که دستورالعمل‌های پیشگیری در این موقعیت‌ها استفاده کنید.

دستورالعمل پیشگیری از این سرطان، به دو دلیل اهمیت دارد: اول این‌که براساس تحلیل گسترده رژیم غذایی و سرطان تنظیم شده و دوم این‌که بهترین استراتژی‌های ممکن در این زمینه را برای جلوگیری از عود کردن سرطان بیان کرده است. در هر صورت، غذاهایی که باید بخورید و غذاهایی که نباید بخورید، به یک اندازه در این سرطان اهمیت دارند.

رژیم پیشگیری از سرطان روده بزرگ براساس غذاهای گیاهی تنظیم شده است. این رژیم غذایی، روزانه ۵ وعده استاندارد از سبزی‌ها و میوه‌های رنگارنگ برای فرد در نظر می‌گیرد. ضمنا مصرف چربی‌ها کاملا باید کنترل‌شده و در حد اعتدال باشد و بیشترین حجم چربی را هم باید ماهی‌ها و منابع گیاهی تشکیل دهند، نه چربی‌های مضر.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *