چرا خانم های جوان بیشتر در معرض زانو درد هستند؟

چرا خانم های جوان بیشتر در معرض زانو درد هستند؟

علت زانو درد در خانم های جوان

در مطلب زیر به این سوال بسیار مهم جواب داده است که چرا خانم های جوان بیشتر در معرض ابتلا به دردهای زانو هستند و همچنین توصیه هایی برای بهتر شدن این مساله ارائه داده شده است.

جوان‌ها هم مانند افراد میانسال دچار درد زانو می‌شوند ولی دردهای زانو در جوانان در اثر آرتروز زانو نیست. معمولا درد مربوط به استخوانی به نام کشکک است که درست روی زانو و داخل تاندون عضله چهارسرران قرار گرفته است. (عضله چهار سرران بزرگترین عضله بدن است.) وقتی عضله منقبض می‌شود

استخوان کشکک ۷ تا ۸ سانتیمتر حرکت می‌کند. لایه غضروفی به ضخامت ۳ میلیمتر روی استخوان کشکک را پوشانده است و باعث راحت‌تر شدن حرکت و کاهش اصطکاک می‌شود. افرادی که از نظر کاری و شغلی و … فعال هستند، فشار زیادی به زانوهایشان وارد می‌شود. این وضعیت گاهی خراش‌هایی روی غضروف مفصلی ایجاد می‌کند

که در اصطلاح علمی به آن کندرومالاسی کشکک گفته می‌شود. خراش‌های روی غضروف باعث درد جلوی زانو یا همان ناحیه کشکک می‌شود. درد بیماران معمولا هنگام بالا و پایین رفتن از پله و یا خم و راست کردن زانو ایجاد می‌شود. این بیماری در خانم‌های جوان بیشتر دیده می‌شود.

یکی از عوامل اصلی در بروز درد زانو جوانان، ضعیف بودن عضله چهارسر ران است چون کشکک داخل این عضله است و با ضعف عضله حرکت کشکک از حالت طبیعی خود خارج می‌شود و فشار بیشتری به غضروف وارد می‌شود. بیماران برای کاهش درد باید عضله چهار سر ران را تقویت کنند و از فعالیت‌های دو زانو و چهار زانو اجتناب کنند.

اما درد زانو ممکن است در اثر ضربه هم باشد. یکی از عوامل شایع در ایجاد درد زانوی جوانان آسیب به منیسک زانوست. افراد جوانی که در طی چند روز گذشته صدمه‌ای به زانوشان وارد شده یا دچار پیچ خوردگی در زانو شده‌اند باید این درد را جدی گرفته و توسط پزشک معاینه شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.