چربی‌های سالم مناسب فصول سرد سال

چربی‌های سالم  مناسب فصول سرد سال

 

مصرف برخی چربی‌های سالم در فصل پاییز می تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدنمان شده و از بدنمان در برابر بیماری های مختلف محافظت کند. از جمله میوه های حاوی این چربی های سالم می توانیم به نازگیل و آووکادو اشاره کنیم.

تغییر دادن رژیم غذایی با توجه به شرایط فصل پاییز و استفاده از محصولات ویژه این فصل، هم کیفیت وعده‌های غذایی را افزایش می‌دهد و هم به تقویت سلامتی کمک می‌کند. به نظر متخصصان، همه افراد باید از میوه‌ها و سبزی‌های پاییزی استفاده کنند، چون این محصولات در فصل پاییز از نظر ارزش تغذیه‌ای در بهترین حالت خودشان قرار دارند و متناسب با شرایط پاییز به تقویت افراد کمک می‌کنند.

انتخاب مواد غذایی فصلی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از محصولات سالم‌تر و بی‌نقص‌تری استفاده کنید، چون از سموم و آفت‌کش‌های کمتری برای نگهداری آن‌ها استفاده می‌شود. میوه‌ها و سبزی‌هایی مثل گلابی، کلم بروکسل، انار و کدو تنبل، از مهم‌ترین محصولات پاییزی هستند که مصرف آن‌ها برای همه افراد لازم است.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید، استفاده از چربی‌ها است. متخصصان معتقدند که با ورود به فصل پاییز، افراد باید از چربی‌های سالم استفاده کنند و این چربی‌ها را در برنامه غذایی خودشان قرار دهند. بنابراین، روش پخت‌وپز غذاها و خوراکی‌های خانگی را با دقت مورد بررسی قرار دهیدو در صورت امکان، روغن‌های سالم و مفید را جایگزین روغن‌های مضر کنید. روغن نارگیل و روغن زیتون، از بهترین گزینه‌هایی هستند که در دسترس شما قرار دارند. روغن نارگیل دارای نقطه دود بالاتری است و می‌توان دمای آن را تا حد زیادی افزایش داد، بدون این‌که عناصر آن به رادیکال‌های آزاد تجزیه شوند.

نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع شده است که نیمی از آن، از لوریک اسید تامین می‌شود؛ یک تری‎گلیسیرید با زنجیره متوسط که با باکتری‌ها می‌جنگد، سطح کلسترول خون را بهبود می‌بخشد و انرژی انسان را در طول شبانه‌روز به میزان ۵درصد افزایش می‌دهد. مطالعه محققان نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های غذایی حاوی روغن نارگیل به کاهش چربی شکمی کمک می‌کند. برخلاف تصورتان، خوردن نارگیل باوجود چربی بالا، چاق‌کننده نیست.

سلطان چربی‌های سالم

آووکادو از بیشترین مقدار چربی‌های سالم بین مواد غذایی برخوردار است. این میوه شگفت‌انگیز، حالت خامه‌ای دارد و برخلاف کره، به تنهایی قابل مصرف است. با این حال، باید در هر وعده غذایی تنها یک‌چهارم یا نیمی از یک آووکادوی کامل را مصرف کنید، با وجود این نیازی نیست نگران چربی‌های موجود در آن باشید. آووکادو سرشار از چربی‌های غیراشباع و سالمی است که حاوی اولئیک‌اسید بوده و احساس گرسنگی را برطرف می‌کنند.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.