چگونه از چاق شدن پیشگیری کنیم

چگونه از چاق شدن پیشگیری کنیم

ترس از چاق شدن مشکل اکثر افراد در تعطیلات است، برای مهار چاق شدن از چه ترفندهای تغذیه ای می توانیم کمک بگیریم؟ راهنمایی ها و توصیه های متخصصین تغذیه برای چاق شدن در ایام تعطیل چگونه است؟بهتر است به خورد و خوراک خود در روزهای تعطیل بیشتر اهمیت دهید.

خیلی از افراد بعد از گذر از تعطیلات عید نوروز، با چاقی و اضافه‌وزن ناشی از پرخوری یا تنبلی‌های عید مواجه می‌شوند. اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید، توصیه‌های زیر می‌توانند جلوی چاق‌ شدن‌تان را بگیرند. وعده‌های غذایی‌تان را کم کنید حالا که قرار است کلی دید و بازدید داشته باشید و نمی‌توانید از خیر خوردن خوراکی‌های خوشمزه و پرکالری عید هم بگذرید، بهتر است که وعده شام را در این یکی دو هفته حذف کنید و ناهار و صبحانه را هم سبک‌تر بخورید.

کم‌کالری‌ها را انتخاب کنید در بین خوراکی‌هایی که پیش رو دارید، سعی کنید تا کم‌کالری‌ترین آنها را انتخاب کنید. مثلا آجیل‌های خام به آجیل‌های شور، شیرینی‌های خشک و کوچک به شیرینی‌های تر و بزرگ، توت به قند و میوه تازه به آبمیوه یا میوه خشک در مهمانی‌ها برتری دارند. برای کاهش کالری دریافتی، خودتان را به حذف قند و شکر در این روزهای شیرین سال هم عادت بدهید. آب بنوشید نوشیدن آب کافی در طول روز یا مصرف چای و قهوه در ابتدای مهمانی، می‌تواند تاحد زیادی جلوی اشتهای شما را بگیرد. اول میوه بخورید اگر علاقه‌ای به نوشیدن چای نداشتید،

بهتر است مهمانی را با خوردن میوه شروع کنید. فیبر فراوان موجود در میوه‌ها، احساس سیری مناسبی به شما می‌دهد و باعث می‌شود که میل به مصرف آجیل‌ها، شیرینی‌ها و شکلات‌ها در شما کم‌رنگ شود. شیر را به مهمانی بیاورید اگر عادت کنیم که شیر کم‌چرب و کمی گرم را هم به لیست خوراکی‌های عیدمان اضافه کنیم، لطف بزرگی در حق خود و مهمان‌ها کرده‌ایم. مصرف شیر علاوه بر تامین کلسیم بدن باعث ایجاد احساس سیری و پیشگیری از پرخوری در مهمانی می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.