چگونه بوقلمون رژیمی و کلم تنوری درست کنیم؟

چگونه بوقلمون رژیمی و کلم تنوری درست کنیم؟

 

طرز تهیه بوقلمون و کلم تنوری

در مطلب زیر طرز تهیه خوراک بوقلمون بهمراه کلم تنوری را برایتان قرار داده ایم این غذا بسیار خوشمزه و رژیمی است امیدوارم که از تهیه این غذا لذت ببرید.

خوراک بوقلمون و کلم تنوری، غذایی با طعمی کاملا متفاوت و کالری نسبتا پایین است که می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افرادی که رژیم لاغری دارند، محسوب شود. برای تهیه این غذا برای ۶ نفر به ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۲ فنجان پیازچه خردشده (با برگ)، ۱ فنجان ساقه کرفس ترد و نازک خردشده،

‌۴ فنجان برگ کلم خردشده، ۴ عدد گوجه‌فرنگی بزرگ بدون پوست و خردشده، ۱ فنجان پنیر کوتاژ، ‌۱ فنجان برنج قهوه‌ای پخته، ۶ فنجان سینه بوقلمون تنوری، یک‌چهارم فنجان آب، ۱ قاشق چای‌خوری فلفل و ۱ فنجان پنیر چدار نیاز داریم. برای آماده کردن این خوراک هم ابتدا روغن را در تابه بزرگ و نچسبی گرم کنید.

پیازچه و کرفس را داخل آن بریزید و ۳ دقیقه تفت بدهید. کلم و گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر به تفت دادن خود ادامه دهید. پنیر کوتاژ، برنج، بوقلمون، آب و فلفل را به سایر مواد بیفزایید. زیر شعله را کم کنید. اجازه بدهید تا تمام مواد حدود ۱۰ دقیقه باهم بجوشند. حرارت را بالا ببرید تا آب مواد کاملا کشیده شود. پنیر چدار را روی تمام خوراک بپاشید و حدود ۳ دقیقه، در تابه را بگذارید تا پنیر آب شود. هر وعده از این غذا حاوی حدود ۲۶۶ کیلوکالری انرژی، ۱۱ گرم چربی،

۳۳ میلی‌گرم کلسترول، ۲۶ گرم کربوهیدرات، ۱۸ گرم پروتئین، ۴ گرم فیبر، ۶۰۵ میلی‌گرم سدیم و ۵۹۶ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۱۴۷ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و ۶۰ درصد به ویتامین C و ۲۶ درصد به کلسیم و ۱۸ درصد به منیزیم و ۱۷ درصد به پتاسیم را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *