چگونه مانتی سیب زمینی و هویج تهیه کنیم ؟

چگونه مانتی سیب زمینی و هویج تهیه کنیم ؟مانتی سیب زمینی و هویج را هم میتوان بعنوان عصرانه استفاده کرد و هم میتوان بعنوان پیش غذا در سفره قرار دهیم.از این مقدار هشت تا ده عدد مانتی خواهیم داشت و مدت زمان آماده سازی این مانتی سیب زمینی و هویج پانزده  دقیقه و مدت زمان پخت آن پانزده دقیقه است

 مواد لازم برای تهیه مانتی سیب زمینی و هویج

سیب زمینی ۴-۵ عدد

هویج ۲ عدد

پیاز ۱ عدد

روغن مایع ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه

مواد لازم برای سس روی مانتی سیب زمینی و هویج :

ماست و سیر

کره ۱ قاشق غذا خوری

روغن مایع ۱ قاشق غذا خوری

رب ۱ قاشق غذا خوری

پاپریکا یا فلفل قرمز ۱ قاشق چای خوری

نمک ۱ پنس

شکر ۱ پنس

آب نصف استکان

نعناع به مقدار لازمچگونه مانتی سیب زمینی و هویج تهیه کنیم ؟

طرز تهیه مانتی سیب زمینی و هویج :

برای درست کردن  مانتی سیب زمینی و هویج پوست چهار تا پنج عدد سیب زمینی را گرفته و مربعی خرد میکنیم و در آب و نمک  سیب زمینی ها را می پزیم میتوانید سیب زمینی ها را با پوست هم بپزید. وقتی سیب زمینی ها پخته شد آبکش کرده و با چنگال له میکنیمچگونه  مانتی سیب زمینی و هویج تهیه کنیم ؟

پیازهار ا خرد کرده دو قاشق غذا خوری روغن را در تابه می ریزیم و پیازها را تفت داده  هویج ها را رنده کرده خیلی کم نمک ریخته  تا  وقتی هویج ها نرم شوند میپزیم اکنون هویج و پیاز تفت داده شده را به سیب زمینی اضافه میکنیم  اگر دوست داشتید کمی هم فلفل سیاه می ریزیمچگونه مانتی سیب زمینی و هویج تهیه کنیم ؟

مواد ولرم را با دست ورز داده و به اندازه دلخواه توپ درست کرده در ظرف قرار داده و رویش ماست و سیر بزیزیدچگونه مانتی سیب زمینی و هویج تهیه کنیم ؟

برای درست کردن سس در تابه روغن ریخته وقتی روغن ذوب شد رب را می ریزیم  وقتی تفت دادیم فلفل سیاه را ریخته نمک و شکر می ریزیم نصف استکان آب می ریزیم تا سس قوام  دار شود  تا وقتی گرم است  ماست را روی مانتی ها می ریزیم  اگر دوست داشتید روی سس نعناع خشک هم بریزید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *