چگونه مرغ برشته با سیب‌زمینی شیرین و آویشن تهیه کنیم؟

چگونه مرغ برشته با سیب‌زمینی شیرین و آویشن تهیه کنیم؟

طرز تهیه مرغ برشته همراه با سیب زمینی شیرین

معمولا مرغ را میتوان به شیوه ای بسیار متفاوت طبخ کرد که یکی از این نوع مرغ ها مرغ برشته بهمراه سیب زمینی شیرین و آویشن است که در مطلب زیر طرز تهیه آن در زیر ذکر شده است.

اگر به دنبال غذایی جدید و با کالری متوسط برای وعده ناهار هستید، آشنایی با طرز تهیه مرغ برشته و سیب‌زمینی شیرین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به ۲ قاشق غذاخوری سس یا پودر خردل، ۲ قاشق چای‌خوری پودر آویشن، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر،

نصف قاشق چای‌خوری نمک، نصف قاشق چای‌خوری فلفل، حدود ۷۰۰ گرم ران مرغ بدون پوست و استخوان، ۲ عدد سیب‌زمینی شیرین متوسط و ۱ عدد پیاز قرمز بزرگ نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا، ابتدا فر را با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و سینی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

خردل، آویشن، ۱ قاشق از روغن و یک‌چهارم قاشق از نمک و فلفل را باهم ترکیب کنید. مرغ‌های خردشده را در این ترکیب، بغلطانید. سیب‌زمینی و پیاز خردشده را با باقی روغن، نمک و فلفل، طعم‌دار کنید. حالا ابتدا سیب‌زمینی و پیاز و سپس تکه‌های مرغ را روی فویل گرم‌شده بچینید و حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه اجازه دهید تا در دمای ۱۶۵ درجه فارنهایت، بپزند.

هر وعده از این غذا حاوی حدود ۴۰۸ کیلوکالری انرژی، ۱۷ گرم چربی، ۸۶ میلی‌گرم کلسترول، ۳۴ گرم کربوهیدرات، ۲۷ گرم پروتئین، ۵ گرم فیبر، ۵۵۴ میلی‌گرم سدیم و ۶۳۶ میلی‌گرم پتاسیم است. ضمن اینکه می‌تواند ۴۴۹ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و ۴۴ درصد به ویتامین C و ۲۰ درصد به روی و ۱۹ درصد به پتاسیم و ۱۶ درصد به آهن را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *