چگونه مشکلات زنانه را حل کنیم؟

چگونه مشکلات زنانه را حل کنیم؟

از مشکلات زنانه چه میدانید؟

معمولا خانم ها در ناحیه تناسلی خود دچار مشکلاتی از قبیل سوزش و یا خارش می شوند و یا گاهی همراه با درد می باشد بنابراین در مطلب زیر راهکارهایی برای درمان این مشکلات زنانه به شما ارائه می دهیم.

خارش و سوزش ناحیه تناسلی مسئله‌ای طبیعی در خانم‌هاست که می‌تواند به دلیل ابتلا، به قارچ باشد. این خارش و سوزشها می‌تواند همیشگی بوده یا تنها بعد از رابطه جنسی بروز کند. واژن استریل نیست. صدها میلیون قارچ در هر میلی‌متر آن زندگی می‌کند اما ۸۰ درصد این قارچ‌ها بیماری‌زا نیستند و حتی برای سلامت ما ضروری‌اند.

۲۰ درصد باقی مانده قارچ‌هایی هستند که می‌تواند با کاهش استروژن و تغییر PH واژن آماده فعالیت شوند و علائمی مانند خارش، سوزش، قرمزی و درد هنگام رابطه جنسی و ترشحات شیری رنگ بروز ‌دهند. در صورتی که بدن شما به داروهای ضدقارچ مقاوم نباشد، مصرف ۳ روزه این داروها به درمان کمک می‌کند.

اما اگر بدن مقاوم شده باشد معمولا تخمک‌گذاری به تعویق انداخته می‌شود و خانم برای مدت یک تا چند ماه باید داروی ضدقارچ و همسرش نیز پمادهای ضدقارچ استفاده کند. در مواردی که ترشح زیاد است و بوی نامطبوعی دارد به دلیل قلیایی بودن اسپرم و تشدید علائم بهتر است

روابط جنسی محدود شود و به مدت ۷ تا ۱۰ روز دارو مصرف شود. معمولا دلیل بروز قارچ عدم تعادل در بافت باکتریایی واژن است. استفاده از ژل‌های حاوی اسید لاکتیک به مدت ۸ تا ۱۲ هفته به بازگشت تعادل فلور باکتریایی واژن کمک می‌کند و در صورتی که مشکل حل نشد گاهی به درمان‌های موضعی بر پایه استروژن نیاز است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *