چگونه ویروس ایدز انتقال می یابد؟ (3)

چگونه ویروس ایدز انتقال می یابد؟ (3)

راههای انتقال ویروس ایدز

در مطلب زیر باورهای درست یا نادرست در مورد انتقال ویروس اچ ای وی یا ایدز گفته شده است. راههای ذکر شده باعث میشود که اطلاعات بسیار زیادی در این باره گفته شده است.

در ادامه با راه‌هایی آشنا می‌شویم که برخلاف باور رایج، باعث انتقال ویروس HIV نمی‌شوند. بوسیدن و لمس کردن روبوسی و بغل کردن در روابط اجتماعی، هیچ خطری برای افراد ایجاد نمی‌کند و هرگز احتمال انتقال ویروس HIV را فراهم نمی‌سازد. علاوه بر این، برقراری رابطه جنسی بدون تبادل مایعات آلوده بدن، ویروس HIV را منتقل نمی‌کند.

فقط بوسیدن عمیق با خطر انتقال ویروس همراه است، آن هم زمانی که فرد مبتلا به ویروس HIV دارای زخم‌های باز در دهان یا دچار خون‌ریزی دهانی باشد. زندگی در فضای مشترک هرگونه تماس عادی با فرد مبتلا به ویروس HIV، از جمله استفاده مشترک از حمام، خطری برای دیگران ایجاد نمی‌کند. با این‌حال، توصیه متخصصان به بیماران این است

که هرگز از تیغ یا مسواک دیگران به‌طور اشتراکی استفاده نکنند. اگر فرد مبتلا به HIV، قسمتی از پوست خودش را در حال اصلاح موهای صورت یا بدن ببُرَد، یا در حین مسواک زدن دچار خون‌ریری لثه شود، خطر انتقال ویروس HIV هم به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. بنابراین، در صورت زندگی کردن با افراد مبتلا به HIV، حدود لازم را رعایت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.