چگونگی تهیه شکلات مغزدار با میوه های خشک شده در منزل

چگونگی تهیه شکلات مغزدار با میوه های خشک شده در منزل

طرز تهیه شکلات مغزدار

در مطلب زیر طرز تهیه شکلات مغزدار را در منزل برایتان قرار داده ام در این شیرینی از میوه های خشک شده استفاده می گردد که خواص بسیار زیادی دارد همچنین در مطلب زیر برای راحتی کارتان آموزش خشک کردن میوه را در منزل برایتان قرار داده ام. امیدوارم که از این آموزش راضی باشید

مغز میوه نیز غنی از فیبر، روی و چربی مفید است. می توان با مجموع این مواد شیرینی خوشمزه ای تهیه کرد.

مواد لازم برای ۲۸ عدد
چیپس های شکلاتی نیمه شیرین : نصف پیمانه
چیپس های شکلات شیرین : نصف پیمانه
میوه خشک مانند زغال اخته : نصف پیمانه
گردوی درشت خرد شده و تفت داده شده : نصف پیمانه

طرز تهیه :
هر دو شکلات را ذوب کنید.
میوه خشک و گردو را به شکلات اضافه کنید و هم بزنید سپس تمامی مواد را قاشق، قاشق با فاصله روی کاغذ روغنی بریزید و در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد.

ارزش غذایی هر یک عدد :
کالری : ۵۲
چربی : ۳ گرم
پروتئین : یک گرم
کلسترول : یک گرم

میوه های خشک منبع غنی ویتامین های A، B1، B2، B3، B6 و پانتوتنیک اسید و نیز املاحی مثل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، مس و منگنز هستند و هر ۱۰۰ گرم میوه خشک تقریباً ۲۵۰ کالری انرژی و ۱ تا ۵ گرم پروتئین داره ..

روش کار:

۱- اول میوه رو بعد از شستشو برش بزنید و حلقه حلقه کنید. دقت کنید حلقه ها نباید زیاد کلفت و نه خیلی نازک باشه. برش های میوه رو داخل سینی فر بچینید. میوه هایی مثل موز و سیب که احتمال سیاه شدنش در مجاورت هوا هست رو قبل از قرار دادن داخل سینی داخل کمی آبلیمو و عسل ویا شکر قرار بدید. البته بهتره برای همه این میوه ها این کارو انجام بدید.

۲- سینی رو داخل فر با حرارت کم قرار بدید. بسته به ضخامت میوه ها از یک تا سه ساعت برای خشک شدنشون زمان لازم هست. مرتب میوه ها رو چک کنید و هر وقت کاملا خشک شده بود اونها رو از فر خارج کنید.

یه روش دیگه برای خشک کردن میوه ها استفاده از شوفاژ یا بخاری هست. سینی میوه ها رو روی شوفاژ قرار بدید و یکی دو روز صبر کنید تا میوه ها کاملا خشک بشه.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *