کاهش کلسترول بد خون با لوبیا

کاهش  کلسترول بد خون با لوبیا

برای افزایش سلامت قلبتان پیشنهاد می کنیم با روش های خوراکی موثر برای کاهش کلسترول خونتان آشنا شوید. لوبیا از بهترین منابع غذایی در این زمینه به شمار می رود که می تواند میزان کلسترول بد خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

لوبیا از خوراکی‌هایی است که واقعا برای قلب مفید است و می‌تواند نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول خون داشته باشد. در واقع، محققان دانشگاه پلی‌تکنیک ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا، با انجام مطالعاتی به این نتیجه رسیدند که اضافه کردن یک‌دوم فنجان لوبیا به سوپ، باعث می‌شود که کلسترول کل خون، از جمله LDL یا کلسترول بد، تا ۸ درصد کاهش یابد.

به نظر متخصصان، راز اصلی مفید بودن لوبیاها برای قلب انسان‌ها این است که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند، که می‌تواند سرعت و میزان جذب کلسترول در غذاهای خاصی را کاهش دهد. استفاده کردن از انواع لوبیاها می‌تواند تا حدود یک‌سوم از نیاز روزانه بدن افراد به فیبر را تامین کند.

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند شکلات به ساختن HDL یا کلسترول‌های خوب کمک زیادی می‌کنند. یکی از مطالعات سال ۲۰۰۷ که در مجله AJCN چاپ شده است، نشان می‌دهد کسانی که از پودر کاکائو استفاده می‌کنند، در طول ۱۲ هفته با افزایش ۲۴ درصدی سطح HDL خون روبه‌رو می‌شوند.

البته به یاد داشته باشید که باید از شکلات‌های تلخ استفاده کنید یا شکلات‌هایی که میزان شکلات تلخ بیشتری داشته باشند، چون شکلات‌های تلخ نسبت به شکلات‌های دیگر، تا ۳ برابر حاوی آنتی‌اکسیدان بیشتری هستند. این میزان از آنتی‌اکسیدان‌ها مانع از این می‌شوند که پلاکت‌های خون به هم بچسبند، و حتی می‌توانند از گرفتگی عروق خونی جلوگیری کنند.

دوغ های بدون گاز و البته خانگی که با ماست کم چرب تهیه می شوند برای سلامت قلب و کاهش کلسترول بسیار توصیه می شوند. ماست به عنوان یکی از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان به روند کاهش کلسترول بد خون سرعت می بخشد.

مغزها به میزان قابل توجهی دارای اسیهای چرب هستند و برای سالم ماندن رگ ها و سلول های قلب بسیار عالی می باشند. این اسید های چرب به راحتی  کلسترول و تری گلیسیریدهای جریان خون را کم میکنند. بادام، فندق، پسته، دانه های کاج و گردوی امریکایی از دیگر مغزهای پرچربی هستند که کلسترول را کم می کنند و باید مانند میوه ها به صورت خام خورده شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *