کشف داروی آزمایشی برای درمان قطعی آلزایمر

کشف داروی آزمایشی برای درمان قطعی آلزایمر

درمان آلزایمر با داروی جدید

در مطلب زیر در مورد کشف داروی جدید آزمایشی برای درمان قطعی بیماری آلزایمر صحبت کرده است امیدوارم که از مطلب زیر در مورد بیماری آلزایمر اطلاعات کافی بدست بیاورید.

گروهی از محققان بعد از مطالعه اخیرشان اعلام کردند که نوعی داروی آزمایشی جدید به‌نام ادوکانوماب (aducanumab)، نتایج امیدوارکننده‌ای را برای درمان بیماری آلزایمر نشان می‌دهد. این مطالعه بالینی نشان می‌دهد که استفاده از داروی ادوکانوماب، شکل‌گیری پلاک‌های سمی در مغز ۱۶۵ نفر از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر در مراحل اولیه را کاهش می‌دهد.

براساس گزارشی که در Nature منتشر شده است، یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهند که داروی ادوکانوماب می‌تواند سرعت از دست دادن حافظه و قوه تفکر را در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کاهش دهد. دکتر اریک ریمان، مدیر اجرایی Banner Alzheimer’s Institute در شهر فینیکس،

می‌گوید: «اگر این نتایج مورد تایید قرار بگیرند،قواعد بازی در مقابله با بیماری آلزایمر تغییر خواهند کرد». این محقق تاکید می‌کند که هنوز به آزمایش‌های بالینی بسیار بزرگ‌تر و جدی‌تری نیاز است تا بتوان تاثیر این دارو را در جلوگیری از پیشروی بیماری آلزایمر مورد تایی قرار داد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر دو مطالعه بسیار جدی‌تر و بزرگ‌تر درباره داروی ادوکانوماب توسط شرکت سازنده داروی Biogen آغاز شده است. این مطالعات شامل ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار می‌شوند و بعید است که تا چندین سال آینده به نتیجه نهایی برسند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *