کنترل کلسترول خون برای مقابله با مشکلات قلبی

کنترل کلسترول خون برای مقابله با مشکلات قلبی

برای مقابله با مشکلات قلبی و عروقی باید مانع افزایش کلسترول خونتان شوید. از مواد غذایی چرب و سرخ شده میل نکنید و از چربی ها سالم کمک بگیرید مصرف امگا۳ را از یاد نبرید و به این ترتیب سلامت قلبتان را در خطر نیندازید.

علاوه بر اهمیت مواد غذایی که مصرف می‌کنیم، عادات غذایی نیز در زمینه کاهش احتمال بروز مشکلات قلبی عروقی مهم هستند. با رعایت نکات زیر، از قلب خود در برابر مشکلات قلبی محافظت کنید. یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در کاهش میزان کلسترول و خطر مشکلات عروق کرونر، محدود کردن مصرف چربی‌های ترانس و اشباع شده است. افزایش کلسترول در خون، باعث رسوب چربی در رگ‌ها می‌شود که احتمال بروز سکته قلبی را افزایش می‌دهد. مرکز قلب آمریکا،پیشنهاد می‌کند که میزان چربی اشباع شده کمتر از ۷ درصد کل کالری روزانه‌تان را تشکیل دهد یا کمتر از ۱۴ گرم از چربی دریافتی روزانه‌تان باشد. همچنین توصیه می‌کند که میزان چربی ترانس دریافتی‌تان کمتر از ۱ درصد کل کالری دریافتی روزانه‌تان باشد، یا کمتر از ۲ گرم از چربی دریافتی روزانه باشد. به منظور کاهش میزان این چربی‌ها در رژیم غذایی، باید مقدار مصرف چربی‌های جامد مانند کره حیوانی، کره گیاهی و روغن شیرینی را در طبخ غذا کاهش دهید.

برای کاهش میزان چربی‌های اشباع شده در غذاها نیز سعی کنید لایه‌های چربی‌ روی گوشت‌ها را به طور کامل جدا کنید یا گوشت‌هایی با کمتر از ۱۰ درصد چربی انتخاب کنید. سعی کنید مواد کم‌چرب را جایگزین سس‌ها و کره‌ها کنید. به عنوان مثال، سیب‌زمینی تنوری را به جای کره با ماست کم‌چرب یا سس سالسا مصرف کنید. به علاوه، بسیاری از خوراکی‌های آماده که در بازار وجود دارند حتی آن‌هایی که بر روی برچسبشان نوشته شده “کم‌چرب” حاوی مقادیر زیادی چربی ترانس هستند. یکی از نشانه‌های وجود چربی ترانس در مواد خوراکی، وجود عبارت ” تا حدودی هیدروژنه شده ” بر روی برچسب آن است. اگر می‌خواهید از چربی استفاده کنید، چربی‌های اشباع‌نشده مانندروغن زیتون و روغن کانولا را انتخاب کنید. چربی‌های موجود در ماهی، آووکادو، دانه‌های خوراکی و مغزها، از نوع غیر اشباع هستند که برای سلامت قلب خطری ندارند. این چربی‌ها به کاهش کلسترول خون نیز کمک می‌کنند. اما توجه داشته باشید که کالری چربی‌ها به طور کلی بالا است و در مصرف آن باید اعتدال را رعایت کرد. بهترین گزینه برای افزودن چربی سالم به رژیم غذایی، که حاوی مقادیر زیادی فیبر و اسید چرب امگا۳ نیز هست و به کاهش کلسترول کمک می‌کند، اضافه کردن پودر تخم بزرک یا بذر کتان به ماست یا مواد دیگر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *