گرفتن شیر کودکان با به عقب انداختن شیر دادن

گرفتن شیر کودکان با به عقب انداختن شیر دادن

روش های گرفتن شیر کودکان

مطلب زیر روش های گرفتن شیر کودکان را با استفاده از به عقب انداختن شیر دادن به کودک برای شما قرار داده ایم که شما میتوانید با انجام کارهای زیر زودتر کودکتان را از شیر بگیرید.

بعضی از مادران قطع تدریجی شیر را به تاخیر می‌اندازند، سپس برای از شیر گرفتن کودک به کارهای غیر منطقی متوسل می‌شوند. مانند پوشاندن نوک پستان با پارچه سیاه مودار، پاشیدن فلفل و …

بهترین روش برای از شیر گرفتن کودک چیست؟

ندادن یک نوبت شیر

مادر باید یک نوبت شیر خود راقطع کند و به جای آن اگر کودک کمتر از ۶ ماه سن دارد یک نوبت شیر خشک مناسب و اگر بیش از ۶ ماه سن دارد یک نوبت غذا و اگر بیش از یک سال دارد شیر خشک یاشیر پاستوریزه به کودک بدهد و به تدریج شیر خود راکم و قطع کند و بر حسب سن کودک غذا جایگزین شیر مادر نماید.

عقب انداختن شیر دادن

اگر مادر به کودک از پستانهای خود در زمانهای بخصوص شیر میداده است زمانها شیر دادن رابه تدریج عقب‌تر بیندازد تا به تدریج علاقه کودک به شیر خوردن از پستانها کمتر شود و شیر دادن مادر قطع گردد.

کم کردن زمان شیر دادن

مادرمی‌تواند زمان شیر دادن از پستان‌های خود رابه تدریج کم کند. اگر در هر نوبت به کودک ۲۰ دقیقه شیر می‌داده است، در هر نوبت ۱۰ دقیقه شیر دهد تا به تدریج شیر دادن از پستان راقطع کند.

نکاتی درباره از شیر گرفتن کودک

_ بعضی از مادران قطع تدریجی شیر را به تاخیر می‌اندازند، سپس برای از شیر گرفتن کودک به کارهای غیر منطقی متوسل می‌شوند. مانند پوشاندن نوک پستان با پارچه سیاه مودار، پاشیدن فلفل به نوک پستان خود، مالیدن دوده یا مرکب و نمک به نوک پستان و غیره. این کارها صحیح نیست و بهترین روش جایگزین کردن وعده‌های غذا به جای دفعات شیر است.

_ در صورتی که قطع شیر مادر به علت بیماری مادر یا بیماری شیرخوار ضرورت داشته باشد، محکم بستن پستان‌ها و گذاردن کیسه آب سرد و مصرف نکردن مایعات به قطع شیر کمک خواهد نمود. تجویز هورمون استروژن نیز به مقدار کم و به مدت ۲، ۳ روز موجب کم شدن ترشح شیر و قطع آن می‌گردد.

_ مادر باید هنگام از شیر گرفتن، کودک را بیشتر در بغل بگیرد و او رابیشتر سرگرم کند و کودک را با غذای مناسب با سن او تغذیه نماید تا کم کردن شیر و از شیر گرفتن جبران گردد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.