آسیب رسانی به رگ های خونی بوسیله دود حشیش

آسیب رسانی به رگ های خونی بوسیله دود حشیش

تاثیر دود حشیش بر رگ های خونی

در مطلب زیر به تاثیر دود حشیش اشاره کرده است اگر دود حشیش را افراد استنشاق کنند باعث اسیب رسانی به رگ های خونی می گردد و همجنین باعث آسیب رسانی سریع به قلب می گردد.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که استنشاق دود حشیش (حتی برای یک دقیقه) توسط افرادی ثانویه‌ای که در معرض آن قرار می‌گیرند، می‌تواند عملکرد رگ‌های خونی آنان را موقتا مختل کند. گزارشی از این مطالعه در Journal of the American Heart Association منتشر شده است.

محققان در این مطالعه متوجه شدند که زمان مورد نیاز برای ترمیم رگ‌های خونی بعد از قرار گرفتن افراد در معرض دود حشیش، سه برابر بیشتر از استنشاق دود سیگارهای معمولی است. مضرات قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران به‌خوبی اثبات شده است و شامل مواردی مثل آسیب فوری به قلب و رگ‌های خونی می‌شود.

اما براساس گفته‌های این تیم تحقیقاتی، اطلاعات کمی درباره قرار گرفتن افراد در معرض دود حشیش دیگران وجود دارد. با توجه به همین نکته، محققان دانشگاه سان‌فرانسیسکو-کالیفرنیا در این مطالعه تصمیم گرفتند تا موش‌های آزمایشگاهی را به‌مدت یک دقیقه در معرض دود سیگار معمولی یا دود حشیش قرار دهند.

آنان در ادامه عملکرد رگ‌های خونی این موش‌ها را قبل و بعد از قرار گرفتن در معرض هر دو نوع از این دودها مورد ارزیابی قرار دادند. تمرکز آنان خصوصا بر روی این موضوع بود که انواع دودها چطور بر روی توانایی رگ‌ها در انتقال خون تاثیر می‌گذارند

و اختلال احتمالی تا چه مدتی طول می‌کشد. محققان درنهایت به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن در معرض هر دوی این دودها باعث ایجاد اختلال در عملکرد رگ‌های خونی می‌شود، اما قرار گرفتن در معرض دود حشیش دارای اثرات مخرب‌تری نسبت به دود سیگار معمولی است.

شایع ترین ماده غیر قانونی در سراسر جهان از گیاهی به نام شاهدانه هندی که شبیه گزنه است به دست می آید. بخش های مختلف این گیاه حاوی مواد فعال بوده و بسته به محلی که مورد استفاده قرار می گیرد قدرتهای مختلفی دارند.حشیش


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *