آشنایی با خوراکی های اشتها آور

آشنایی با خوراکی های اشتها آور

برخی والدین برای درمان بی اشتهایی فرزندشان دنبال محصولات غذایی اشتها آور میگردند.از جمله مواد غذایی مفید در این زمینه می توانیم به بستنی خانگی،پوره میوه و چیپس اشاره کنیم.

برخی از مواد غذایی، جزو محصولات اشتها برانگیز، مخصوصا در روزهای گرم و بلند تابستان هستند. این خوراکی‌ها می‌توانند به‌سادگی و بدون آنکه فکرش را هم بکنید، شما را چاق کنند یا باعث ایجاد اختلال در روند کاهش وزنتان بشوند. بستنی، یکی از همین خوراکی‌ها است. به‌طور کلی، ترکیب یخ و خامه و شکر، جزو ترکیبات اشتهاآور است.

معمولا یک وعده بستنی وانیلی ساده، چیزی حدود ۲۳۰ کیلوکالری انرژی به بدنتان می‌رساند. این در حالی است که شما می‌توانید تنها نصف این کالری را با تهیه یک بستنی خانگی حاوی پوره انواع میوه‌ها به‌همراه کمی شیر، به بدنتان برسانید و خودتان را از لذت بستنی خوردن هم محروم نکنید.

چیپس هم از دیگر اسنک‌های بسیار اشتهاآور، پرکالری و چاق‌کننده است. حدود ۲۵۰ گرم چیپس، نزدیک به ۱۲۳۰ کیلوکالری انرژی به بدن می‌رساند. اگر دلتان یک خوراکی جویدنی برای خوابیدن عطش اشتهایتان را می‌خواهد، هویج و خیار را امتحان کنید. شکلات هم می‌تواند اشتهاآور و پرکالری باشد. برای اینکه کالری کمتری از شکلات بگیرید، می‌توانید انواع تلخ‌تر و بدون مغز و بیسکویت آنها را انتخاب کنید.

به طور کلی مصرف تمام این اشتهاآورها برای کسی که به غذا بی میل است و دچار کاهش وزن شده، خوب و برای کسی که بیش از حد لازم غذا دریافت می کند، مضر است. از نظر علم تغذیه، اشتهاآوری که بیش از حد لزوم ایجاد اشتها کند، مضر شمرده می شود. قند های ساده مثل شربت یا آبمیوه ای که نیم ساعت قبل از غذا خورده شود یا میوه هایی مثل انگور که قند ساده دارند، جزو اشتهاآورهای مضر تلقی می شوند. این مواد باعث می شوند قند خون ناگهان بالا رود، انسولین زیاد ترشح می شود و ناگهان قند افت کند و فرد دچار گرسنگی مجدد شود. مصرف نان های سفید مثل باگت هم چون فیبر و سبوس ندارند و زود هضم می شوند، باعث گرسنگی خواهد شد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *