آماده کردن خوراک میگو و سس قارچ همراه با خامه ترش

آماده کردن خوراک میگو و سس قارچ همراه با خامه ترش

آماده کردن خوراک میگو و سس قارچ

مطلب زیر آماده کردن خوراک میگو و سس قارچ را برای شما قرار داده ایم در این خوراک میگو از خامه ترش برای طعم دادن به این خوراک استفاده گردیده است امیدوارم که طعم این غذای خوشمزه را دوست داشته باشید.

مواد لازم

میگو ۳۰۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۲ عدد
سیر ۴ حبه
پیاز ۱ عدد
قارچ خرد شده ۲ لیوان
خامه ترش ۱/۲ لیوان
آب مرغ ۱ لیوان
سس گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آماده کردن خوراک میگو و سس قارچ همراه با خامه ترش

گوجه فرنگی ها را ریز خرد کنید و همراه با روغن زیتون ، سیر رنده شده ، مقداری نمک و فلفل داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. تفت دهید تا آب گوجه فرنگی کشیده شود. سپس سس گوجه فرنگی را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

پیاز را ریز خرد کنید و داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از اینکه پیاز نرم شد قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

گوجه فرنگی های تفت خورده و خامه ترش را به قارچ اضافه کنید وهم بزنید. پس از اینکه به خوبی مخلوط شدند آب مرغ را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا سس به جوش بیاید.

پس از اینکه سس به جوش آمد میگوها را اضافه کنید.  با حرارت بالا هم بزنید تا سس غلیظ شده و همزمان میگوها بپزند و گرد شوند ( دقت کنید که میگوها را بیش از حد نپزید تا ترد باقی بمانند ). خوراک میگو را در ظرف بکشید و همراه با پوره سیب زمینی ، نان ، برنج ، ماکارونی و … سرو کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۶۰ دقیقه
وعده: پیش غذا, شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خوراک
مواد لازم : آب مرغ, پیاز, روغن زیتون, سس گوجه فرنگی, قارچ, گوجه فرنگی, میگو


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.