آموزش تهیه شیر خشک کودک

تهیه شیر خشک کودک نیاز به رعایت برخی نکات بهداشتی و مهم دارد، برای پیشگیری از بیمارشدن فرزندتان باید اصول تهیه شیرخشک کودک را بدانید، اصول نگهداری شیرخشک کودک و گرم کردن آن در این بخش توضیح داده شده است، سعی کنید در دادن شیرخشک به کودک زیاده روی نکنید و باعث رودل کردن و بالاآوردن وی نشوید.

برای استفاده از اکثر پودرهای شیرخشک، باید به‌ازای هر قاشق پودر، ۵۰ میلی‌لیتر آب یا یک‌چهارم لیوان آب اضافه کرد. اگر به پودر شیرخشک کم‌تر از حد لازم آب اضافه کنید، باعث تشنگی کودک می‌شود و اگر بیش از حد آب اضافه کنید، باعث مریضی کودک می‌شود و ممکن است کالری مورد نیاز کودک را تامین نکند. وقتی پودر شیرخشک را با آب مخلوط می‌کنید، باید همان موقع به کودک بدهید. در غیر این صورت، فقط تا یک ساعت می‌توانید آن را در یخچال نگه دارید.

اگر بیشتر از یک ساعت در فضای باز بماند، اصلا نباید از آن استفاده کرد. اگر چیزی از شیرخشک کودک باقی ماند، باید آن را دور ریخت. استفاده از مایکروویو برای گرم کردن شیرخشک کودک، روش غلطی است، چون گرمای مایکروویو طبیعی نیست و باعث سوختگی دهان کودک می‌شود. بهترین راه برای گرم کردن شیشه شیرخشک، گرفتن آن زیر آب گرم یا قرار دادن آن برای چند دقیقه در ظرف آب داغ است. بعد از تکان دادن شیشه شیرخشک،

مقداری از آن را روی مچ دست بریزید و دمای آن را تست کنید و بعد به کودک بدهید. پس زدن شیر برای کودک طبیعی است و با استفراغ فرق دارد، چون استفراغ شدت زیادی دارد و باعث ناراحتی کودک می‌شود. سعی کنید سوراخ سر شیشه شیر را چک کنید تا اندازه مناسبی داشته باشد. اگر اندازه‌اش بیش از حد نرمال باشد، کودک بیش از حد نیاز شیر می‌خورد و اگر کوچک باشد، هوا به معده کودک وارد می‌شود. در صورت لزوم باید سر شیشه شیر را هر چند وقت یک‌بار عوض کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.