آموزش درست کردن نوشیدنی گوجه‌فرنگی و سبزیجات

آموزش درست کردن نوشیدنی گوجه‌فرنگی و سبزیجات

طرز تهیه نوشیدنی گوجه فرنگی و سبزیجات

با نزدیک شدن به فصل گرما شما نیاز به نوشیدنی های بسیار متنوع و مقوی دارید تا بتوانید کم آبی بدن را جبران کنید بنابراین در مطلب زیر طرز تهیه نوشیدنی گوجه فرنگی بهمراه سبزیجات را برایتان قرار داده ایم.

یکی از راه‌های فرار از گرمازدگی و کم‌آب شدن بدن در این روزهای گرم سال، مصرف حجم فراوانی از انواع مایعات در طول روز است. در این میان، چه بهتر که ما مایعاتی را مصرف کنیم که حاوی الکترولیت‌ها هم هستند و می‌توانند تعادل آب و الکترولیت‌های بدن که در اثر تعریق از بین رفته‌اند را دوباره برقرار کنند.

نوشیدنی آب گوجه‌فرنگی و سبزیجات، یکی از همین نوشیدنی‌های بسیار مغذی است که بسیار ساده تهیه می‌شود. برای تهیه این نوشیدنی جدید به اندازه ۲ نفر به ۱ فنجان مغز کاهو، یک‌چهارم فنجان موسیر تازه، ۲ عدد گوجه‌فرنگی بزرگ، ۱ عدد فلفل قرمز دلمه‌ای، ۲ ساقه بزرگ کرفس و ۱ عدد هویج متوسط نیاز داریم.

طرز تهیه آن هم به این صورت است تمام مواد را داخل مخلوط‌ کن بریزید تا مایع یکنواختی به‌دست بیاید. سپس آن را داخل لیوان و با تکه‌های کوچک یخ سرو کنید. شما می‌توانید سالادتان را هم با مقداری از این نوشیدنی مغذی، طعم‌دار کنید. هر لیوان آب گوجه‌فرنگی و سبزیجات حاوی ۴۶ کیلوکالری انرژی،

۹ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر، ۸۲ میلی‌گرم سدیم و ۴۶۶ میلی‌گرم پتاسیم است. این نوشیدنی می‌تواند ۷۱ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C و ۶۵ درصد از نیازتان به ویتامین A را هم تامین کند. این نوشیدنی، جزو بهترین مایعات برای افرادی است که دچار گرمازدگی شده‌اند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *