آموزش پخت بشقاب نخود و پنیر فتای خاورمیانه‌ای

آموزش پخت بشقاب نخود و پنیر فتای خاورمیانه‌ای

طرز تهیه بشقاب نخود و پنیر فتای خاورمیانه ای

در مطلب زیر مواد لازم برای تهیه بشقاب نخود بهمراه پنیر فتای خاورمیانه ای را برایتان قرار داده ایم این غذا بسیار مغذی و مقوی میباشد و میتوان از آن به عنوان یک وعده غذایی کامل بحساب می آید.

بشقاب نخود و پنیر فتا، غذایی با کالری متوسط و گزینه مناسبی برای یک شام مفصل یا ناهاری سبک است که می‌تواند بسیاری از نیازهای تغذیه‌ای مصرف‌کننده خود را تامین کند. برای تهیه این بشقاب برای ۴ نفر به ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ عدد بادمجان کوچک خردشده،

۲ حبه سیر خردشده،‌ یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک،‌ ۲ قاشق غذاخوری ارده، ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۱ قاشق غذاخوری آب، ۵۰۰ تا ۷۵۰ گرم نخود پخته، ۲ عدد گوجه‌فرنگی متوسط حلقه‌شده، نصف پیاز قرمز خلالی، یک‌چهارم فنجان پنیر فتا، یک‌چهارم فنجان زیتون سیاه خردشده و ۳ قاشق غذاخوری جعفری ساطوری و ۴ عدد نان پیتای سبوس‌دار نیاز داریم.

برای آماده کردن بشقاب نخود و پنیر فتا، ابتدا روغن را در تابه‌ای نچسب گرم کنید. بادمجان‌ها، پیاز و یک‌هشتم قاشق چای‌خوری از نمک را حدود ۸ دقیقه در آن تفت بدهید. سپس، ارده، آبلیمو، آب و باقی نمک را در ظرفی باهم ترکیب کنید. نخود و جعفری را مخلوط و با سسی که تهیه کردید، آنها را به تابه بیفزایید. ترکیب تابه را به‌همراه گوجه‌ها، پیازها،

زیتون‌ها، پنیر فتا و نان‌های پیتا داخل بشقاب بچینید. هر وعده از این غذا حدود ۳۱۳ کیلوکالری انرژی، ۱۱ گرم چربی، ۸ میلی‌گرم کلسترول، ۴۶ گرم کربوهیدرات، ۱۱ گرم پروتئین، ۱۰ گرم فیبر، ۶۴۸ میلی‌گرم سدیم و ۶۲۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین Cو ۲۸ درصد فولات، ۱۸ درصد پتاسیم و منیزیم و ۱۵ درصد به آهن را تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.