آموزش پخت ته چین گوشت و بادمجان یک غذای کامل

آموزش پخت ته چین گوشت و بادمجان یک غذای کامل

آموزش پخت ته چین گوشت و بادمجان

مطلب زیر یک نوع ته چین دیگر را به شما آموزش میدهد در زیر آموزش پخت ته چین گوشت و بادمجان را برای شما قرار داده ایم این ته چین بسیار خوشمزه و عالی میباشد امیدوارم که این ته چین مورد قبولتان باشد.

ته‌چین در بین غذاهای ایرانی به خاطر شکل و فرم زیبایش از جمله غذاهای رسمی و مناسب مهمانی‌هاست .البته برخلاف تصور اغلب ما که گمان می‌کنیم تنها نوع آن، ته‌چین مرغ است، این غذا – باتوجه به مواد داخل آن – انواع گوناگونی دارد. این‌بار می‌خواهیم به روش پخت ته‌چین گوشت و بادمجان بپردازیم.

مواد لازم برای ۸ نفر: آموزش پخت ته چین گوشت و بادمجان

– برنج ۳ پیمانه
– بادمجان یک کیلوگرم
– گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرم
– پیاز یک عدد (خلالی خرد شود)
– زرده تخم‌مرغ ۳ عدد
– ماست ۴ قاشق سوپ‌خوری
– زعفران ساییده شده یک قاشق چای‌خوری
– نمک و فلفل به مقدار لازم
– زردچوبه یک قاشق چای‌خوری
– روغن مایع مخصوص سرخ‌کردن به مقدار کافی
– کره ۵۰ گرم

آموزش پخت ته چین گوشت و بادمجان
ابتدا بادمجان‌ها را بشویید و پوست بکنید. سپس به صورت حلقه‌ای ببرید و کمی نمک روی آن بپاشید.
در تابه‌ای مقداری روغن مخصوص سرخ‌کردن بریزید و بادمجان‌ها را در آن سرخ کنید. پس از سرخ‌شدن هر دو طرف بادمجان‌ها، آنها را به ظرف دیگری منتقل کنید.
پیاز خردشده را نیز داخل تابه دیگری سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. بعد زردچوبه را به آن اضافه کنید و همراه پیاز کمی تفت دهید.
پس از آن، گوشت چرخ‌کرده را همراه کمی نمک و فلفل به پیازداغ بیفزایید. این مخلوط را روی شعله متوسط اجاق‌گاز قرار دهید و آن‌قدر هم بزنید تا گوشت، تفت داده شده و همزمان بپزد.
نکته: برای آنکه گوشت زودتر بپزد، در ظرف را بگذارید.
از طرف دیگر، قابلمه متوسطی را تا نیمه از آب پر کنید و پس از اضافه‌کردن کمی نمک به آن، روی حرارت اجاق‌گاز بگذارید تا به جوش آید.
سپس برنجی را که ۳-۲ ساعت پیش خیس کرده بودید، داخل آب درحال جوش بریزید و چند دقیقه حرارت زیاد بدهید تا همراه با آب بجوشد.پس از گذشت مدت زمان لازم، آن را آبکش کنید. برنج آبکش‌شده را کنار بگذارید.
حالا زرده‌های تخم‌مرغ، زعفران و ماست را در کاسه بزرگی بریزید و خوب هم بزنید؛ سپس برنج آبکش‌شده را به این مواد اضافه کرده و خوب با آن مخلوط کنید.داخل یک تابه گرد نسوز کمی روغن بریزید و نیمی از برنج را در آن بریزید.
حالا بادمجان‌های حلقه‌شده را روی برنج بچینید و آنها را با لایه‌ای از گوشت چرخ‌کرده سرخ‌شده بپوشانید.
در پایان باقیمانده برنج را روی گوشت بریزید و با قاشق سطح آن را صاف کنید.پیش از دم‌کردن برنج، با انتهای دسته قاشق چند سوراخ داخل آن ایجاد کنید و سپس کره آب شده را روی سطح برنج بریزید، در ظرف را گذاشته و روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید.
پس از گذشت حدود ۱۵ دقیقه دم‌کنی را روی تابه قرار دهید و بگذارید تا ته‌چین به‌طور کامل دم بکشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.