آموزش پخت سوپ جو بهمراه مرغ

آموزش پخت سوپ جو بهمراه مرغ

طرز تهیه سوپ جو بهمراه مرغ

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع سوپ جو را برای شما عزیزان قرار داده ایم سوپ جو به روش های مختلفی تهیه می شود که این نوع سوپ بهمراه مرغ می باشد و در عین حال بسیار مقوی و کم کالری میباشد.

دستور آشپزی امروز به طرز تهیه یک سوپ مغذی اما سبک برای وعده شام اختصاص دارد. برای تهیه این سوپ برای ۴ نفر به ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، نصف فنجان پیاز خردشده، نصف فنجان کرفس خردشده، ۲ حبه سیر خردشده، ۶ فنجان آب مرغ، ۱ عدد سینه مرغ بدون پوست و استخوان،‌

یک‌سوم فنجان جو پوست‌کنده، ۴۰۰ گرم گوجه‌فرنگی تازه و رنده‌شده، یک فنجان نخودفرنگی، نصف قاشق چای‌خوری نمک، مقداری فلفل، نصف فنجان ریحان و یک عدد لیمو برای طعم دادن نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا هم ابتدا روغن را در قابلمه بزرگ و نچسبی گرم کنید و پیاز و کرفس را ۲ تا ۴ دقیقه در آن تفت بدهید. یک دقیقه هم یک عدد از سیرها را در تابه به همراه سایر مواد تفت بدهید.

مرغ خردشده، ‌آب مرغ و جویی که حداقل ۴ ساعت خیس خورده است را هم به قابلمه بیفزایید. اجازه دهید تا جو و مرغ کاملا بپزند. نخودفرنگی‌ها را ۱۰ دقیقه قبل از پایان پخت به ظرف غذا اضافه کنید. گوجه فرنگی، نمک و فلفل را هم به سوپ بیفزایید و اجازه دهید تا به غلظت دلخواه شما برسد. پس از خاموش کردن شعله و پیش از سرو سوپ،

آبلیمو، ریحان و سیر باقی‌مانده را به آن بیفزایید. هر وعده از این غذا حدود ۲۶۵ کیلوکالری انرژی، ۶ گرم چربی، ۳۹ میلی‌گرم کلسترول، ۲۸ گرم کربوهیدرات، ۲۴ گرم پروتئین، ۷ گرم فیبر، ۷۴۵ میلی‌گرم سدیم و ۴۰۵ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن، ۳۰ درصد به ویتامین A و ۴۰ درصد به ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.