آیا اختلال در عملکرد جنسی باعث افسردگی زوجین میشود؟

آیا اختلال در عملکرد جنسی باعث افسردگی زوجین میشود؟

علائم افسردگی در زوجین چیست؟

در مطلب زیر در مورد افسردگی بعضی از زوجین که بطور اتفاقی رخ می دهد صحبت شده است براساس نتایج تحقیقات علت این افسردگی میتواند اختلال در عملکرد جنسی زوجین باشد.

بعضی از افراد متاهل مبتلا به افسردگی، به‌طور غیرمنتظره‌ای اضافه‌وزن پیدا می‌کنند یا کاهش وزن ناگهانی در آنان دیده می‌شود. علاوه بر این، آنان کمتر از قبل در زندگی روزمره جدیت نشان می‌دهند. تغییرات وزنی، از نشانه‌های رایج ابتلا به افسردگی هستند که معمولا به‌علت پُرخوری احساسی و هوس‌های غذایی کاذب به‌وجود می‌آیند.

به نظر متخصصان، بی‌تفاوت شدن نسبت به زیبایی‌های ظاهری هم، مانند اصلاح نکردن موهای صورت یا نپوشیدن لباس‌های مناسب، می‌تواند از علائم ابتلا به افسردگی باشد. اختلال در عملکرد جنسی بی‌علاقگی نسبت به برقراری رابطه جنسی، می‌تواند در گروه نشانه‌های میل به انزوا و کناره‌جویی قرار بگیرد. البته، تشخیص دادن این نشانه افسردگی می‌تواند کار سختی باشد،

چون عوامل متعددی در این زمینه نقش دارند. مشغله کاری زیاد، دغدغه‌های مالی دائمی، نوسانات هورمونی و… می‌توانند فرد را دچار بی‌میلی نسبت به رابطه جنسی کنند. با این‌حال، علت اصلی این بی‌میلی به وضعیت خلق‌وخو برمی‌گردد. میل جنسی در مغز شروع می‌شود و از طریق انتقال‌دهنده‌های عصبی که جریان خون قوی را تحریک می‌کنند، به اندام‌های جنسی انتقال می‌یابد. انتقال‌دهنده‌های عصبی در افراد مبتلا به افسردگی، قادر به برقراری ارتباط نیستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *