آیا بارداری بعد از 40 سالگی خطرناک است؟

آیا بارداری بعد از 40 سالگی خطرناک است؟

خطرات بارداری پس از ۴۰ سالگی

در مطلب زیر در مورد خطرات بارداری پس از سن ۴۰ سالگی صحبت شده است و شما نمیتوانید از این خطرات که شامل دیابت, فشار خون و … فرار کنید بنابراین توصیه می شود که حتما مطلب زیر را بخوانید.

اگر قصد بارداری بعد از ۴۰ سالگی دارید، کسی نمی‌تواند مانع شما شود. اما بهتر است نسبت به همه خطرات و مشکلات احتمالی از قبل آگاهی داشته باشید و حتما پیش از اقدام به بارداری، فشار خون، کلسترول و قند خونتان را چک کنید. این خطرات عمده را هم جدی بگیرید: خطر ابتلا به سرطان پستان مطالعات نشان می‌دهند

زنان مسنی که به‌تازگی بچه‌دار می‌شوند در ۱۵ سال بعد از بارداری، خیلی بیشتر از زنان هم‌سنشان که باردار نشده‌اند، در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند. زنانی هم که بعد از ۳۵ سالگی بچه‌دار می‌شودن، ۲۶ درصد بیشتر از دیگر زنان در معرض ابتلا به سرطان‌های مختلف قرار می‌گیرند.

محققان معتقدند که افزایش میزان استروژن در دوران بارداری، می‌تواند به پیشرفت سرطان پستان نهفته کمک کند و رشد تومور را سریع‌تر کند و این مشکل در زنانی که بعد از ۴۵ سالگی باردار می‌شوند، خطر بیشتری دارد. خطر بیماری‌ها و مشکلات قلبی پزشکان متخصص درباره پره‌اکلامپسی‌ (پرفشاری خون ناشی از بار بارداری) برای زنان باردار بالای ۴۰ سال،

به‌خصوص در سه‌ماهه سوم بارداری نگرانی زیادی دارند. در حالی که احتمال پره‌اکلامپسی‌ به‌طور کلی در میان زنان ۳ تا ۴ درصد است، این احتمال در زنان بالای ۴۰ سال بین ۵ تا ۱۰ درصد می‌شود و برای زنان باردار بالای ۵۰ سال، این خطر بیش از ۳۵ درصد تهدیدکننده است. اگر این زنان مشکل فشار خون و کلسترول هم داشته باشند، خطرات زیادی سلامت قلبشان را تهدید می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *