آیا جنین در برابر صدا عکس العمل نشان میدهد؟

آیا جنین در برابر صدا عکس العمل نشان میدهد؟

واکنش جنین در برابر صدا

در مطلب زیر در مورد واکنش جنین در برابر صداهای محیط اطراف صحبت شده است که این واکنش جنین از ما هفتم بارداری به اوج خود می رسد در مطلب زیر بطور کامل صحبت شده است.

شاید شما هم فیلم تهیه شده از جنینی که در شکم مادر دست میزند را دیده باشید. از ماه هفتم بارداری به بعد جنین قادر به شنیدن صداهای محیطی است و وقتی مادر با او صحبت می‌کند ممکن است عکس العمل نشان دهد اما این موضوع نشان دهنده هوش بیشتر نوزاد در آینده یا برخورداری او از سلامت روان بهتر نیست.

این مسایل بعد از تولد شکل می‌گیرند. تکان خوردن یا نخوردن جنین و عکس العمل نشان دادن‌های او تنها از نظر سلامت جسمی معیار مهمی تلقی می‌شود. جنینی که حرکت ندارد یا حرکاتش کم است ممکن است مبتلا به بیماریهای مربوط به خونرسانی یا پیری جفت یا بیماریهای مربوط به جفت یا عروق مادر و بیماریهایی نظیر فشار خون یا نقص‌های جنینی باشد.

این موارد باید زیر نظر گرفته شود و اگر مشکلی وجود داشت سریع تر جنین از رحم خارج شود تا با مرگ جنین در رحم مواجه نشویم. جنین در روز صدها حرکت دارد که مادر ممکن است متوجه هیچ یک نشود و تنها حرکات بزرگ را متوجه شود. اگرحرکات جنینی با دستگاه سنجیده شود و مشخص شود جنین حرکت ندارد یا حرکات کم است، این جنین باید از نظر سلامت بررسی شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *