آیا رابطه جنسی با سردرد در ارتباط است؟

آیا رابطه جنسی با سردرد در ارتباط است؟

تاثیر سردرد با رابطه جنسی

معمولا بعضی از زوجین بعد از اتمام رابطه جنسیشان دچار سردرد می شوند بنابراین در مطلب زیر به رابطه بین سردرد و رابطه زناشویی اشاره کرده است امیدوارم که ازاین مطلب راضی باشید.

بله این مساله صحت دارد. از نظر پزشکی به این سردردها، coital cephalalgia می‌گویند و جالب اینجاست که این نوع سردرد بر مردان بیشتر از زنان اثر می‌گذارد؛ در حالی که به‌طور معمول، زنان بیشتر از مردان سردرد می‌گیرند. با اینکه هنوز هیچ متخصصی مطمئن نیست که مشکل دقیقا کجاست،

اما برخی از متخصصین بر این باورند که این مساله ممکن است به تغییر ناگهانی در جریان خون و کاهش فشار خون در اثر ارگاسم مربوط باشد. برخی دیگر از پزشکان هم معتقدند که این اتفاق ممکن است در نتیجه آزاد شدن آدرنالین باشد که در طول اوج‌گیری فعالیت جنسی، تمام بدن را فرا می‌گیرد.

در حالی که برخی از مردم می‌توانند سردردهایی را تجربه کنند که بعد از چند هفته کاملا بهبود پیدا می‌کند، برای بعضی دیگر ممکن است که این مشکل به طور نامشخص و نامحدود اتفاق بیفتد، یا گاهی اوقات هم با هر گونه فعالیت جنسی دوباره بروز پیدا کند. اگرچه ممکن است شما مبتلا به سردردهای میگرنی نباشید،

اما سردردهای روابط جنسی با درمان‌های مشابه درمان میگرن بهبود پیدا می‌کنند. البته نباید تصور کنید که هر سردردی پس از رابطه جنسی، جزو این سردردها قرار می‌گیرد. کارشناسان معتقدند که گاهی اوقات ضایعات خوش‌خیم مغزی یا آنوریسم (نوعی اختلال عروق خونی) می‌تواند باعث سردرد پس از رابطه جنسی شوند. پس برای تشخیص این موارد حتما به پزشک مراجعه کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *