آیا رابطه زناشویی بر شادی زندگی تاثیر دارد؟

آیا رابطه زناشویی بر شادی زندگی تاثیر دارد؟

زندگی شاد با رابطه زناشویی

در زندگی امروزی رابطه زناشویی تاثیر به سزایی دارد زیراهر یک از طرفین بر این اعتقاد هستند که هرچه رابطه زناشویی بیشتر باشد شادی بیشتری نیز در زندگی زوجین نیز وجود دارد پس شما هم اگر میخواهید در زندگی خود شاد بیشتری داشته باشید مطلب زیر را دنبال کنید.

برخلاف باور بسیاری از مردم، برقراری رابطه زناشویی بیش از اندازه در طول هفته و ماه، نمی‌تواند رضایت خاطر و خشنودی بیشتر برای زوج‌ها به‌همراه داشته باشد. براساس تحقیقی که روی ۱۲۸ زوج فعال از نظر رابطه زناشویی که ۳۵ تا ۶۵ سال سن داشتند، انجام شد، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که حتی دوبرابر کردن دفعات برقراری رابطه زناشویی در طول هفته هم نمی‌تواند

شادی بیشتری را برای زوج‌ها به‌همراه بیاورد. این شادی، بیشتر به رضایت خاطر ناشی از برقراری رابطه زناشویی برمی‌گردد. محققان بعد از بررسی‌های خود، متوجه شدند که برقراری رابطه با دفعات زیاد در طول هفته، باعث کاهش تحریک، اشتیاق و لذت زوج‌ها می‌شود و همین مساله می‌تواند رضایت خاطر و شادی آنها از رابطه را کم کند.

از این رو، محققان به زوج‌هایی که علاقه به برقراری رابطه زناشویی بیشتری دارند و دلشان هم می‌خواهد که جذابیت و لذت این رابطه برایشان از بین نرود، توصیه می‌کنند که هرچند وقت یکبار، کمی تنوع در رابطه خود ایجاد کنند. مثلا محیط برقراری رابطه را عوض کنند. ساعت آن را تغییر دهند.

نور اتاق را کم و زیاد کنند یا از نورهای قرمز برای چراغ خواب خود کمک بگیرند. از لباس‌های تحریک‌کننده استفاده کنند. عطرهای محرک بزنند یا حتی نوع آرایش صورت و موی خود را تغییر بدهند تا برقراری رابطه زناشویی علاوه بر لذت، به‌نوعی سرگرمی مهیج برای آنها تبدیل شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.