آیا مصرف روغن ماهی باعث افزایش هوش کودک می شود؟

آیا مصرف روغن ماهی باعث افزایش هوش کودک می شود؟

تاثیر روغن ماهی در باهوش شدن کودک

در مطلب زیر در مورد روغن ماهی صحبت شده است و در ابتدا این سوال مطرح می شود که آیا روغن ماهی تاثیری در هوش کودک و یا باهوش شدن وی دارد یا خیر؟ که در زیر به این سوال پاسخ داده شده است.

طى چند دهه اخیر، سوالى بین متخصصان پیش آمده بود که آیا مصرف ماهى براى مادران باردار خوب است؟ محققان دانشگاه گرانادا پس از انجام آزمایشات لازم، به این نتیجه رسیدند که کودکانى که مادرانشان در زمان باردارى مقدار بیشترى ماهى مصرف کرده اند، از مهارت‌هاى حرکتى و بهره هوشى بالاترى برخوردارند.

دانشمندان بر این باورند که امگا٣ موجود در روغن ماهى، حاوى یک نوع اسید چرب با نام اختصارى DHA است که اصلى ترین ماده تشکیل دهنده سلول‌هاى مغز است. محققان دانشگاه پزشکى ماریلند نیز، معتقدند که عدم دریافت امگا٣ توسط مادر، ممکن است به مغز کودک آسیب برساند. در واقع جنینى که در طى باردارى به اندازه کافى اسید چرب امگا٣ از مادرش دریافت نکند،

در معرض خطر مشکلات بینایى و عصبى قرار مى‌گیرد.علایم کمبود امگا٣ در بدن شامل خستگى، ضعف حافظه، خشکى پوست، مشکلات قلبى، افسردگى یا پرخاشگرى و ضعف گردش خون مى‌باشد. درحالیکه مصرف ماهى بهترین راه براى دریافت امگا٣ است، اما ممکن است برخى افراد طعم ماهى را دوست نداشته باشند، در این صورت مى‌توانند از داروهاى مکمل امگا٣ استفاده کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *